سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 94/7/18 | 6:52 عصر | نویسنده : قائم

صدرنشین لیگ که استقلال پر رمز و راز این روزهای فوتبال ایران است به مجرد آغاز دوباره لیگ پانزدهم که از هفته آینده استارت می‌خورد، وارد دایره‌ای از بازی‌های سخت و دشوار خواهد شد.

صدرنشین لیگ که استقلال پر رمز و راز این روزهای فوتبال ایران است به مجرد آغاز دوباره لیگ پانزدهم که از هفته آینده استارت می‌خورد، وارد دایره‌ای از بازی‌های سخت و دشوار خواهد شد.

آبی‌های پایتخت اگرچه در همین بدو باید به مشهد بروند و سپس در تهران میزبان استقلال خوزستان یکی از بهترین تیم‌های لیگ پانزدهم باشند اما پس از این دو بازی است که انگار لیگ برایش آغاز می‌شود...

پرویز مظلومی تا پایان نیم‌فصل با انبوهی بازی دشوار مواجه است و اگر همچون هفت هفته‌ای که از آن گذشت تاب مقاومت و کسب امتیاز را داشته باشد بی‌شک شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ خواهد بود. استقلال مظلومی به‌جز بازی با راه‌آهن که وضعیت عجیبی در آن به وجود آمد و مردانش نتوانستند از پس تیمی که یک نیمه 10 نفره بود برآیند، در سایر بازی‌ها نمایشی تحسین‌برانگیز داشتند و به واقع در اوج شایستگی به صدر جدول رسیدند.

در اینکه استقلال تا به امروز بر اساس لیاقت به صدر جدول رفته هیچ تردیدی وجود ندارد اما زین پس نیز آبی‌ها به سبب نتایج خوبی که کسب کردند بیشتر مورد توجه‌اند و از این منظر است که تصور می‌شود شرایط تازه‌ای پیش روی مظلومی و شاگردانش باشد. استقلال به مجرد آغاز لیگ در مشهد محکی تازه می‌خورد. آبی‌ها با تیمی مواجه خواهند بود که اگر در وضعیت روانی مطلوبی باشد می‌تواند دردسرساز باشد اما بازی با پدیده نیز در صف بازی‌های سخت استقلال به شمار نمی‌رود و انتظار است که تیم مظلومی پیروز این میدان باشد، حتی بازی با استقلال خوزستان هم در دسته بازی‌های نسبتا آسان است. تیم عبدا... ویسی که در زمزه بهترین‌ها بوده است به واسطه سبقه بازی‌هایش با استقلال شاید آن تیمی نباشد که استقلال را به چالشی جدی وا دارد اما دقیقا از این بازی به بعد است که تازه کار مظلومی و شاگردانش آغاز می‌شود.

 استقلال که یک باخت را از ذوب‌آهن پذیرفته مقابل دیگر تیم اصفهانی می‌ایستد که این روزها وضعیت مدیریتی جالبی ندارد و حاشیه‌ها از در و دیوار باشگاهش بالا می‌رود. روشن نیست که آن روز سپاهان همین وضع را داشته باشد یا خیر اما سپاهان در هر حال سپاهان است و تقابلش با استقلال تعیین‌کننده قهرمانی لیگ خواهد بود و آبی‌ها باید این بازی فوق مهم را که در فولاد شهر برگزار می‌شود جدی بگیرند و لااقل امتیازی که از این بازی بیرون می‌آورند یک امتیاز باشد. استقلال برای ماندن در صدر جدول می‌تواند فرمول ساده‌ای پیش بگیرد و با برتری در بازی‌های خانگی و کسب تساوی در بازی‌های بیرون خانه موقعیتش را آن بالا حفظ کند.

استقلال از بازی با سپاهان که در اصفهان برگزار می‌شود تا بازی با فولاد خوزستان که یک هفته پس از دربی انجام خواهد شد، به واقع 3 هفته توفانی را تجربه می‌کند. استقلال تیمی است که بارها در چنین شرایطی قرار گرفته و همین پرویزخان مظلومی بارها با استقلال هفته‌های دشواری را سپری کرده و بازی‌های پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است.

استقلال او پس از بازی با سپاهان وارد بازی فوق حساس دیگری خواهد شد. بازی سنتی دربی درست یک هفته پس از رویارویی با سپاهان خواهد بود و پس از آن بلافاصله استقلال باید با یک ریکاوری محدود به اهواز برود و مقابل فولاد زخم خورده و درهم شکسته این روزهای فوتبال ایران بایستد؛ دیداری که شاید مهم‌ترین بازی استقلال در فصل جاری هم هست چون در آن زمان احتمالا اسکوچیچ در وضعیت بحرانی‌تری قرار خواهد گرفت که کار برای تیم مظلومی دشوارتر هم می‌شود.

منطق مربیگری می‌گوید که استقلال باید آرامشش را در این هفته‌ها حفظ کند و با همان فرمول ساده به حفظ جایگاه خود بپردازد که کار خارق‌العاده و عجیبی هم نیست. استقلالی که می‌تواند در هفته‌های ابتدایی لیگ با وجود مشکلات مالی و درحالی که با حاشیه‌هایی روبه‌رو بوده در صدرجدول بماند حتما قادر به حفظ صدرنشینی در هفته‌های پایانی نیز خواهد بود. استقلال برای ابتدای لیگ برنامه‌ریزی داشته است و قطعا برای ادامه راه نیز از اصولی پیروی می‌کند که با حفظ چارچوب اولیه این برنامه‌ها می‌تواند به صدرنشینی تا پایان نیم‌فصل امیدوار باشد.

گره کار آبی‌ها البته فقط این 3 هفته نیست. استقلال را پس از بازی در اهواز در مواجهه با سایپایی می‌بینیم که با مجید جلالی و جواد نکونام فوتبال ارزشمندی بازی می‌کند. این بازی نیز ناگواری‌های خاص خودش را دارد هرچند که نباید از دیوار قرمزرنگی که در هفته یکی مانده به آخر نیم‌فصل در تبریز مقابل آبی‌ها قرار می‌گیرد، غافل بود.

استقلال درست یک هفته مانده به پایان نیم‌فصل در تبریز رویت خواهد شد. احتمالا تراکتورسازی در آن روزها نیز وضعیت جالبی ندارد و می‌کوشد با کسب برتری مقابل استقلال اوضاعش را سروسامان دهد. اگر تراکتور همانی باشد که مقابل پرسپولیس دیدیم، مساعی استقلال برای کسب پیروزی در این بازی کمتر خواهد شد اما اگر تراکتور با تونی متحول شده گام به بازی یکی مانده به آخر بگذارد، وضعیت فرق می‌کند.

استقلالی که در هفته‌های آینده با بازی‌های دشوار محک می‌خورد، لیگ را در نیم‌فصل با تقابل با علی دایی به پایان خواهد برد تا در مجموع هشت بازی باقیمانده‌اش را نیز انجام دهد.

اینکه تیم مظلومی چقدر هنر دارد و چه اندازه آماده این هفته‌های پرجوش و خروش است سوالی است که تا چندی دیگر پاسخش را خواهیم یافت.