سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 94/6/22 | 11:2 عصر | نویسنده : قائم

چند روزی هست که علی فتح اله زاده هواداران استقلال را به هول و ولا انداخته است. حس غریبی که بارها نمونه اش را به هواداران القا کرده اند. شبیه آن روزهایی که لیست آسیا را دیرفرستادند و هرروز خبرهایی از بخشش کنفدراسیون آسیا آبی ها را درگیر شادی های کاذب می کرد.

حالا مدیرعامل سابق و محبوب استقلال که در حال تفریحات سالم با ژنرال در سواحل ترکیه است و گویا دارد به قول خود ده درصد مانده اسناد هشت تایی شده قرمزها را جمع آوری می کند با هزاران سوال بی جواب از مردم ،از پیشکسوتان و حتی مورخان روبرو شده است؟

 

عدد چهار...

چرا در این نیم قرن که از هویت سازی کذایی پرسپولیسی ها و تیم قدرتمند رسانه ای سرخ می گذرد هیچ کسی پرونده هشت تایی ها را باز نکرده است؟ در همه این سالها که باشگاه استقلال به فتح الفتوحات آسیایی اش مشغول بود و سران باشگاه پرسپولیس هواداران خود را با یک عدد که نشانه یک برد دو امتیازی است بازی می دادند تا نا کامی های دهه نود و هشتاد را فراموش کنند باشگاه استقلال هرگز به این بازی کودکانه با یک عدد ورود نکرد؟ اگر هم عدد چهاری مطرح شد حرکتی خودجوش ماحصل اتفاقی در عصر حاضر بود که هوادار آبی لذتش را نه فقط روی چندکاغذ پاره متعلق به نیم قرن پیش که در استادیوم آزادی چشید. 

 

عدد نه...

هوادار استقلال به جای اینکه منتظر تکمیل اسناد هشت تایی ها باشد باید به تاریخ احترام بگذارد. به شمارگان ثبت شده دربی. همان تاریخچه ای که خبر از برتری آبی پوشان در مجموع بازی ها می دهد. هوادار استقلال باید به تاریخ افتخار کند. تاریخی که پر است از حضور پرافتخار استقلال دوستاره در نیمه نهایی آسیا. این قصه شیرین نه به نیم قرن پیش که به دو سه سال پیش تعلق دارد. همین چند سال پیش الهلال عربستان در خانه اش آنچنان توسط آبی های ایران تحقیر شد. استقلال در تاریخچه رقابتهای آسیایی هرگز در یک فصل در خانه رقبای عربی 9 گل دریافت نکرده است. تاریخ دروغ نمی گوید.

 

عدد دو هزار و هفتصد...

به واقع نمی توان تاریخ را تحریف کرد. دوهزار و هفتصد روز قبل ،رقیب دیرینه استقلال جشن قهرمانی گرفت و دو فصل پیش جشن نایب قهرمانی! این واقعیات تلخ تاریخ است. روز قعرنشینی رقیب سنتی در لیگ برتر . غرق بودن سران یک باشگاه از بازیکنان گرفته تا تیم رسانه ای باشگاه در یک عدد بلای بزرگی است که در این سالها بر سر پرسپولیس آورده

اند.هرگاه که هوادار از ناکامی تیمش اشک ریخت برای التیام این دردها جشن شش تایی ها گرفتند و یا در پربیننده ترین برنامه تلویزیونی نبش قبر کردند تا برگردند به یک هویت گمراه کننده.به همان عددی که همواره پشتش پنهان می شوند.

 

عدد یک ...

بله، باید به تاریخ احترام گذاشت و به شعور مردم. به شعور هوادارانی که معنای افتخار را نیم قرن در اوج بودن می دانند. اگر عددی را هم قرار است  در بوق و کرنا کنند آن عدد یک است. عددی که رتبه استقلال را در ادوار پانزده ساله لیگ برتر نشان می دهد.