سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 92/6/30 | 11:4 صبح | نویسنده : قائم

 

ضمن آنکه پدرم زمانی که در قید حیات بود , بخصوص در ماههای آخر زندگی خود نسبت به ایشان موضع خودش را اعلام کرد و به دفعات از فتح اله زاده حمایت نمود که نمونه بارز آن , مراسم بذرپاشی کمپ ناصر حجازی بوده است








آتیلا حجازی: پدرم از فتح الله زاده حمایت می کرد

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال و به نقل از وبسایت شخصی ناصر حجازی، بعد از انتخاب آتیلا حجازی بعنوان مربی مس کرمان با وی پیرامون این انتخاب و مواردی دیگر گفتگوئی انجام دادیم که بدون هیچ مقدمه ای در ادامه می خوانید :
-در ابتدا از حضور خود در تیم مس کرمان بگوئید .
به درخواست پرویز مظلومی قرار بر آن شد تا وی را همچون تیمهای استقلال تهران و آلومینیوم هرمزگان در مس کرمان نیز همراهی کنم . به هر حال این تیم با شرایط سختی روبرو است و بدون برد و در انتهای جدول قرار دارد . بی گمان مظلومی پتانسیل لازم را در این تیم دیده است و از این رو قصد داریم تا از شرایطی که مس با آن مواجه است , نجاتش دهیم و این مهم با حمایت هواداران و تلاش بازیکنان , سخت و غیر قابل رسیدن نیست .
-استقلال توانست با پیروزی بر بوریرام تایلند به مرحله نیمه نهائی صعود کند , بازی برگشت مقابل نماینده تایلند را چطور دیدید؟
بازی استقلال و بوریرام دو نیمه متفاوت داشت . نماینده تایلند در نیمه اول بسیار خوب بازی کرد اما در نیمه دوم و با حضور فرهاد مجیدی شرایط تغییر کرد و استقلال توانست نسبت به حریف خود برتری پیدا کند . بوریرام بعد از دریافت گل , بازی را تمام شده دید و استقلال نیز بخوبی شرایط را کنترل کرد تا به هدف خود که صعود به مرحله نیمه نهائی بود , دست یابد .
-دیداراستقلال با اف سی سئول کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی را چطور می بینید ؟
بی گمان اف سی سئول با بوریرام قابل قیاس نیست و استقلال بازی سخت تری را پیش رو دارد . استقلال بایستی مراقب باشد تا مثل نیمه اول بازی برگشت با بوریرام نباشد. آنچه در این دیدار مهم است , تجربه بالای بازیکنان استقلال می باشد که می تواند به تیم محبوب پایتخت کمک بسیاری نماید .
-فکر میکنید استقلال با نفراتی که اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند , می تواند بعد از 14 سال که آخرین بار آن با نفراتی جوان از جمله خودتان با سرمربیگری اسطوره ملی ایران , ناصر حجازی بود , دوباره فینال جام باشگاههای آسیا را تجربه نماید ؟
همانطور که اشاره کردید , اسکلت اصلی استقلال در زمان پدرم رانفراتی جوان و جویای نام آن سالها تشکیل میداد. بیاد دارم پدرم بدلیل شرایط سخت مالی آن سالهای استقلال , اجازه داد تا باشگاه 4 مهره اصلی تیمش را یعنی : علیرضا منصوریان , مهدی پاشازاده , داریوش یزدانی و سرژیک تیموریان به اروپا ترانسفر نماید که 3 نفر از آنها در اواسط فصل بود و پدرم هرگز از این بابت گله ای نکرد و حتی توانست استقلال را نایب قهرمان آسیا کند , آنهم مقابل تیمهایی چون : الهلال که اسکلت اصلی آن , تیم ملی پر قدرت آن سالهای عربستان با نفراتی چون : یوسف الثنیان , سامی الجابر , عبداله الدوساری و ... و ستاره کشور کویت , بشار عبداله ... بود یا العین امارات با عابدی پله و رشید داوودی ستاره های آن سالهای قاره آفریقا یا دالیان چین که حتی رضا شاهرودی را نیز در ترکیب خود داشت. استقلال امروز خوشبختانه با زحمات فتح اله زاده , تیمی را در اختیار دارد که تیم ملی کشورمان با اکثر نفرات آن توانسته است تیم ملی کره جنوبی را شکست دهد و این در حالی است که استقلال ضمن در اختیار داشتن آن نفرات , رحمتی و مجیدی را نیز دارد و این نشان می دهد که حذف نماینده کره جنوبی و صعود به فینال جام باشگاههای آسیا سخت و دور از انتظار نیست .آرزو می کنم استقلال با صعود به مرحله نهایی و متعاقب آن قهرمانی در آسیا , باعث شادی دوستداران رنگ آبی و مردم ایران گردد .
-حال که صحبت از آن سالها شد , بیاد داریم ناصر حجازی در فینال یحیوی را جانشین برومند کرد که بسیاری از این بابت به وی خرده گرفتند و عدم قهرمانی استقلال را این مهم عنوان کردند, در این باره صحبت کنید .
پدرم در راستای حفظ اصول و ارزشهایش کاری را انجام داد که کی روش 14 سال بعد و در شرایط حساس مرحله مقدماتی و انتخابی جام جهانی انجام داد که بعد از صعود تیم به جام جهانی مورد تمجید نیز قرار گرفت . استقلال اگر در آن سال با بدشانسی قهرمانی را از دست نمیداد , ارزش کار پدرم در ارتباط با بازیکن سالاری بیشتر معلوم میشد . ضمن آنکه یحیوی در آن بازی فقط روی یک گل مقصر بود و در عوض 2-3 موقعیت خطرناک را از حریف گرفت . از کجا معلوم که اگر برومند در ترکیب قرار داشت , همانطور که در نیمه نهائی 3 گل دریافت کرده بود , در فینال نیز موقعیتهایی که یحیوی گرفته بود را گل نمی خورد ؟
-راستی از آنجا که بعد از مراسم بزرگداشت و افتتاح وبسایت شخصی ناصر حجازی در سفر بودید و فرصتی برای صحبت در این باره نشد , بگوئید مراسم را چطور دیدید؟
مراسم خوبی بود وبرگزاری آن بسیار بالاتر از سطحی بود که انتظار میرفت. شاید در این مراسم همه فقط انتظار حضور چهره های ورزشی را داشتند اما تشریف فرمائی چهره های سیاسی و هنری بر زیبایی آن افزود , به خصوص که بزرگان عرصه های مختلف بدون کوچکترین اجبار و با کمال میل در مراسم حاضر شدند. در این جا لازم می دانم که به نوبه خود از مسئولین وبسایت , سعید رمضانی و امیر رفیعی به خاطر زحماتی که در برپایی مراسم داشتند, همچنین ازعزیزانی که در این بزرگداشت حاضر شدند و بر زیبایی آن افزودند از جمله آقایان : سید محمد خاتمی , احمد مسجد جامعی , سید رضا صالحی امیری , سید محمد هادی ایازی , علی فتح الله زاده , محمد رویانیان و همه اهالی هنربخصوص : مازیار میری و مسئولین و دست اندرکاران خانه سینما و همینطور عزیزان عرصه ورزش صمیمانه قدردانی کنم.
-موضع شما درمورد حاشیه های مراسم و صحبتهای هادی طباطبایی چیست؟
هادی از دوستان خوب من است . او نیز مثل همه دربیان عقایدش آزاداست اما بهتربود تا برای بیان انتقادات خود بجای مراسم برزگداشت ناصر حجازی , محفلی خصوصی تر را انتخاب میکرد .
-با توجه به صحبتهای طباطبائی در مراسم بزرگداشت ناصر حجازی , نظر شما بعنوان فرزند ارشد ناصر حجازی در خصوص علی فتح الله زاده چیست؟
بعضی از دوستداران ناصر حجازی با توجه به قطع همکاری که باشگاه استقلال با مدیرعاملی فتح اله زاده در دو مقطع زمانی با پدرم داشت , بر من خرده میگیرند که چرا موضع منفی نسبت به ایشان ندارم اما وقتی من جز محبت و خوبی چیزی از فتح اله زاده ندیده ام , چطور میتوانم چنین موضعی نسبت به وی داشته باشم. درست که در گذشته بین فتح اله زاده و پدرم قطع همکاری شکل گرفته است اما چنین اتفاقی میان دو نفر که با یکدیگر کار میکنند,امری طبیعی است . ضمن آنکه پدرم زمانی که در قید حیات بود , بخصوص در ماههای آخر زندگی خود نسبت به ایشان موضع خودش را اعلام کرد و به دفعات از فتح اله زاده حمایت نمود که نمونه بارز آن , مراسم بذرپاشی کمپ ناصر حجازی بوده است . این را نیز بایستی یادآوری کنم پس از درگذشت پدرم , فتح الله زاده از همواره در کنار خانواده و دوستان ما بوده است . این صحبتها را زمانی مطرح میکنم که امروز در استقلال مسئولیتی ندارم و حرف دلم است .




تاریخ : شنبه 92/6/30 | 11:3 صبح | نویسنده : قائم

 

شب قبل از بازی جنگ روانی راه انداختند و کاری کردند که غیرتمان گل کند. حرکات تایلندی‌ها درست مثل صحبت‌های سرمربی تیم ملی کره بود. یادتان می‌آید در مسابقات مقدماتی جام جهانی سرمربی کره چگونه صحبت کرد و ما چگونه جوابش را دادیم؟ آنها تا 2 شب سر و صدا کردند که ما نخوابیم ولی جوابشان را در زمین گرفتند.
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال هاشم بیک‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص پیروزی استقلال مقابل بوریرام و رقابت با حریف کره‌ای صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید.
*بازی خیلی سختی را بردید.
همین طور است، انصافا بازیکنان استقلال غیرت کردند و دیدید که مقابل حریفمان چگونه ظاهر شدند.
*ظاهرا شرایط اردوی استقلال در شب قبل از مسابقه هم خوب نبوده، درست است؟
شب قبل از بازی جنگ روانی راه انداختند و کاری کردند که غیرتمان گل کند. حرکات تایلندی‌ها درست مثل صحبت‌های سرمربی تیم ملی کره بود. یادتان می‌آید در مسابقات مقدماتی جام جهانی سرمربی کره چگونه صحبت کرد و ما چگونه جوابش را دادیم؟ آنها تا 2 شب سر و صدا کردند که ما نخوابیم ولی جوابشان را در زمین گرفتند.
*در نیمه اول بازی با بوریرام خوب کار نکردید.
ما در نیم ساعت اول خودمان را پیدا نکرده بودیم ولی وقتی گل را خوردیم بازی خوبی انجام دادیم و سوار بر مسابقه شدیم. عملکردمان در نیمه دوم طوری بود که حرف و حدیثی باقی نماند و مزد برتریمان را گرفتیم.
*مثل اینکه یکی از بازیکنان خوش شانس فوتبال ما هستی چون امسال با استقلال تا 4 تیم آسیا صعود کردید و با تیم ملی هم راهی جام جهانی شدید.
این نظر لطف شما است و حتما حکمتی است که هر وقت من در تیمی هستم برنده می‌شویم. این هم از الطاف خداوند است اما انصافا همه بازیکنان زحمت کشیدند و نشان دادیم که ایرانی‌ها چقدر غیرت دارند.
*ظاهرا از اف سی سئول شناخت ندارید؟
درست است اما تیمی که تا این مرحله بالا می‌آید قطعا تیم خوبی است، ما بازی سختی داریم ولی فکر می‌کنم وقتی از آن شرایط سخت تایلند سربلند بیرون آمدیم می‌توانیم حریفمان را متوقف کنیم. اگر در کره یک گل بزنیم کارمان در بازی برگشت مقابل 100 هزار ایرانی راحت‌تر خواهد بود.
*قبول داری که استقلال هیچ وقت در این چند سال اینقدر به قهرمانی آسیا نزدیک نشده است.
خیلی اتفاقات باید رخ دهد که یک تیم موفق شود، حرف شما را می‌پذیرم. اگر یادتان باشد چند روز پیش گفتم که بازیکنان باید طوری فکر کنند که بعدها حسرت این روزها را نخوریم. در استقلال همه به یک هدف فکر می‌کنند و آن هم قهرمانی در آسیا است. امیدوارم از این بازی دست پربرگردیم و انشاالله در تهران اگر قسمت شد جشن قهرمانی بگیریم.
*صحبت خاصی نداری؟
شنیدم در شبی که ما صعود کردیم تیم ملی کشتی ایران هم قهرمان جهان شد. جا دارد به کادر فنی تیم ملی و بازیکنان این تیم هم تبریک بگویم که قدرتمندانه به این عنوان رسیدند.




تاریخ : شنبه 92/6/30 | 11:2 صبح | نویسنده : قائم

 

گوران یرکویچ مهاجم سابق استقلال که در حال حاضر در لیگ تایلند نیز بازی می‌کند به فرودگاه آمده بود تا با هم‌تیمی‌های خود دیداری داشته باشد.
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، تیم فوتبال استقلال در حالی از بوریرام راهی بانکوک شد که کاروان تیم ساعت 7 به فرودگاه بانکوک رسیدند. در این بین، علاوه بر ایرانی‌های مقیم تایلند که برای بدرقه استقلال به فرودگاه آمده بودند، گوران یرکویچ مهاجم سابق استقلال که در حال حاضر در لیگ تایلند نیز بازی می‌کند به فرودگاه آمده بود تا با هم‌تیمی‌های خود دیداری داشته باشد




تاریخ : شنبه 92/6/30 | 11:1 صبح | نویسنده : قائم

 

کاروان تیم استقلال، شب گذشته و پس از طی کردن مسیر 410 کیلومتری بوریرام تا بانکوک، با پرواز ساعت 11 شب به سئول کره‌جنوبی سفر کردند

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، کاروان تیم استقلال، شب گذشته و پس از طی کردن مسیر 410 کیلومتری بوریرام تا بانکوک، با پرواز ساعت 11 شب به سئول کره‌جنوبی سفر کردند.
آبی‌پوشان که بامداد امروز به کره رسیدند در هتل لکزینگتون اقامت دارند.
با صلاحدید کادرفنی، تمرین امروز استقلال تعطیل است و بازیکنان راهی سونا و استخر می‌شوند.
همچنین گفتنی است؛ دکتر امین نوروزی به همراه خسرو حیدری که برای بازی روز چهارشنبه قادر به همراهی استقلال نخواهد بود، از فرودگاه بانکوک از کاروان استقلال جدا شده و به تهران برگشتند.




تاریخ : شنبه 92/6/30 | 11:0 صبح | نویسنده : قائم

 

بازیکنان ما با کمترین امکانات به این مرحله رسیدند این موضوع را به همه هواداران که در سرما و گرما حامی ما بودند تبریک می‌گویم. ما با دعای خیر مردم توانستیم راهی این مرحله شویم.
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال و به نقل از فارس، علی فتح‌الله‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص صعود استقلال به مرحله لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خدا دو بار در زندگی به بندگانش می‌خندند یک بار زمانی که عده‌ای می‌خواهند شخصی که بالا می‌رود پایین بیاورد و یک وقت هم زمانی که شخصی قرار نیست که بالا برود و به زور می‌خواهند او را بالا ببرند. ما در مقابل تایلند بازی بسیار خوبی انجام دادیم البته این تیم نماینده تایلند نبود بلکه فرا تایلندی بود.
وی ادامه داد: نماینده تایلند 9 بازیکن خارجی داشت و تیمی که بتواند به این مرحله برسد‌ وضعیت خوبی داشته است و صد در صد ضعیف نبوده است. ما مقابل نماینده قطر الهلال عربستان و سایر تیم‌ها به برتری رسیدیم و تیم‌های گردن کلفتی را شکست دادیم تا به این تیم رسیدیم.
مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی داشتیم ساعت 12 و 30 دقیقه شب من به سردار زنگ زدم و اتفاقا او هم بیدار بود به او گفتم که چه اتفاقاتی در شب قبل از بازی افتاده است. نگذاشتند بازیکنان بخوابند البته ما سرمربی فهیم و بازیکنان باغیرتی داریم که توانستند با این شرایط کنار آیند و تیم با بهترین شکل وارد زمین شد.
فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: ما اقداماتی انجام دادیم که نمی‌خواستیم آنها رسانه‌ای شود. آشپز با خودمان برده بودیم چون حس‌مان این بود که آنجا به مشکل برمی‌خوریم با خود حتی نخود و لوبیا هم به تایلند بردیم.
وی در واکنش به صحبت رویانیان مبنی بر اینکه علاوه بر نخود و لوبیا برنج ما را هم استفاده می‌کردید،‌گفت: ما برنج خوب شما را هم با خود بردیم به هر حال تمام شرایط را فراهم کردیم تا در آنجا بهترین شرایط را داشته باشیم. این صعود را به تمام مردم ایران زمین تبریک می‌گویم استقلال پس از 11-12 سال توانست به این مرحله صعود کند. این چهارمین باری است که استقلال تحت مدیریت من توانست به نیمه نهایی راه یابد که این بار از دفعات گذشته خیلی سخت‌تر بود.
مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: بازیکنان ما با کمترین امکانات به این مرحله رسیدند این موضوع را به همه هواداران که در سرما و گرما حامی ما بودند تبریک می‌گویم. ما با دعای خیر مردم توانستیم راهی این مرحله شویم. خود سردار که به جدا ما با او رفاقت داریم اما بازیکنان پرسپولیس از این برد خوشحال بودند و پیامک‌هایی را برای ما ارسال می‌کردند. هم اکنون دیگر بحث استقلال نیست بحث ملی است همه باید کمک کنیم.
فتح‌الله‌زاده در واکنش به اینکه آیا از تماس رویانیان با بازیکنانش نمی‌ترسد و هراسی ندارد که آنها را سال آینده به پرسپولیس ببرد، خاطرنشان کرد: ما تنها جایی که احساس خطر نمی‌کنیم و به صندلی‌مان محکم چسبیده‌ایم این است که او با بازیکنانم تماس می‌گیرد زیرا نه من جای او خواهم رفت و نه او جای من خواهد رفت.
مدیرعامل باشگاه استقلال با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی جهان، خاطرنشان کرد: ‌ما پس از چندین سال در خارج از خانه توانستیم قهرمان شویم من سال گذشته در همین برنامه اعلام کردم که در بوندس لیگا 600 میلیارد درآمدزایی وجود دارد و امروز اعلام می‌کنم که این مبلغ به دو و نیم میلیون یورو رسیده است یعنی سه برابر شده اما ما هنوز درجا می‌زنیم. فوتبال را می‌توان درآمدزا برگزار کرد.
مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به چک‌هایی که پرداخت می‌کند، عنوان کرد: ما به عنوان مسئولین دولتی چک‌هایی را صادر می‌کنیم و با آنکه می‌دانیم مشکلاتی به وجود خواهد آمد و شاید برگشت بخورد اما این ریسک را انجام می‌دهیم و باز هم این کار را انجام خواهیم داد. زیرا بازیکنان به این مسائل نیاز دارند. شاکیان هم اعلام کردند که فقط چک فتح‌الله‌زاده را می‌خواهیم ما هم نمی‌توانیم این کار را انجام ندهیم ما باید چنین کارهایی را انجام دهیم. من و رویانیان هم فرقی نمی‌کنیم و به بازیکنم 250 میلیون چک دادم که او بتواند تایلند برود. اگر این کار را نمی‌کردم آیا او می‌توانست خوب بازی کند؟
وی افزود: ما اینگونه مسائل را هیچ وقت نمی‌گوییم و سایر افراد هم نمی‌گویند او خدمت می‌کند. بایرن مونیخ هم اکنون به اندازه رئال مادرید و بارسلونا هزینه می‌کنند. در لیگ دوی آلمان تیم‌ها سود ده هستند و باید این شرایط را فراهم کنیم تا در لیگ برتر ایران هم به وجود آید. رئیس اتاق بازرگانی آلمان اعلام کرده که سال گذشته در فوتبال توانستند 5 میلیارد یورو سود داشته باشند که این موضوع در صنایع مبل‌سازی آلمان وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اینکه این باشگاه می‌توانسته گرت بیل گرانقیمت‌ترین بازیکن جهان را بخرد، تاکید کرد: دیگر به من دسته چک نمی‌دهند اگر می‌دادند او را هم می‌خریدیم. ما می‌گوییم که امکانات به ما بدهند قسمتی از ورزشگاه آزادی را در اختیار ما قرار دهند تا از آن بتوانیم درآمدزایی داشته باشیم. چرا ما به ترکیه سفر کنیم و در آنجا هم شیشه‌ای را روی میز قرار دهند و از ما عکسی بیندازند. ما در ارتفاعات شمال بهترین مکان‌ها را داریم به مسئولان دولتی و استانداران می‌گویم که 30 هکتار از زمین‌های شمال را به ما و 30 هکتار را به سردار بدهند تا بتوانیم در آنجا کمپ تمرینی احداث کنیم. این مسائل مربوط به هیئت مدیره نمی‌شود بلکه مربوط به دولت است. همه برای کمک نکردن در صف ایستاده‌اند. باید تلاش کنیم تا این مسائل برطرف شود.

فتح‌الله‌زاده در مورد کمک صالحی‌امیری عنوان کرد: من اهل چاپلوسی نیستم کسی که خوب کمک کند از او حمایت می‌کنیم. دو جلسه با سرپرست وزارت ورزش داشته‌ام و او به خوبی تفهیم است و مشکلی از این بابت نداریم. به خوبی دو دو تا چهار تا را می‌داند. 10 دقیقه با او صحبت کردم و کار 6 ماه گذشته خود را حل کردم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اینکه آیا در نیم فصل قصد جذب مجتبی جباری را دارد، تاکید کرد: ترجیح می‌دهم سؤال بعدی شما را جواب بدهم. من احترام خاصی برای او قائل هستم ما در ورزش یک سوپاپ شده‌ایم. همه خود را روی ما تخلیه می‌کنند. من حاضرم با مسئولان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها مناظره بگذارم و اثبات کنم که ورزش در همه حوزه‌ها بالاتر است. آن وقت چیزی که اینقدر اهمیت دارد باید سوپاپ قرار بگیرد؟ در آلمان ورزش 120 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

فتح‌الله‌زاده در واکنش به اصرار مجری برنامه مبنی بر وضعیت جباری، تصریح کرد: من از شما اجازه خواستم که سؤال بعدی را جواب دهم من به او احترام می‌گذارم او هم برای ما زحمت کشیده است. مگر بازیکنان دیگر چون علی کریمی به فوتبال خدمت نکرده‌اند. البته من از رفتن او ناراحت نیستم اجازه بدهیم مدیر در مورد تیمش تصمیم بگیرد. مسئله کریمی را هم مطرح نکردم که بگویم سردار با او مشکل دارد. شاید سال آینده کریمی هم به پرسپولیس بیاید اما می‌گویم ایراد نگیرید و بگذارید مدیر در مورد تیمش تصمیم بگیرد به هیچ عنوان قصد مقایسه جباری را ندارم. اما مگر ما در دیدار مقابل ذوب‌آهن شکست نخوردیم و ذوب‌آهن هم نتیجه را به گسترش فولاد واگذار نکرد مگر گسترش جباری داشته که توانست ذوب‌آهن را شکست دهد. من می‌گویم یک تیم را آنقدر کوچک نکنیم که یک بازیکن تحت تاثیر قرار بگیرد ما هفت بازیکن ملی‌پوش داریم از کجا معلوم که جباری بخواهد به استقلال بیاید؟ معتقدم او بازیکن بسیار بزرگ و صاحب نامی است اما ترجیح می‌دهیم امسال او با ما نباشد البته شاید هم او نخواهد به استقلال بیاید. ما 10 بازیکن در حد ملی داریم آن وقت همه‌اش در مورد این مسائل سؤال می‌پرسند چرا نمی‌گویند چگونه تیم به نیمه نهایی رسید.
فتح‌الله‌زاده در مورد انتقادهایی که در خصوص دربی صورت می‌گیرد، گفت: علت تساوی در دربی به این دلیل بود که دو مربی صاحب‌نام روی نیمکت نشسته بودند. شاید اگر روی یکی از نیمکت‌ها مربی کم‌نام ونشان‌تری نشسته بود احتمال برد وجود داشت. زیرا زمانی که مربی ضعیف‌تر باشد اگر قلعه‌نویی را ببرد می‌گوید من توانسته‌ام این مربی را شکست دهم و اگر هم ببازد می‌گوید چیزی نشده مقابل قلعه‌نویی شکست خورده‌ام اما زمانی که دو مربی همطراز باشند شرایط سخت‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: ‌قلعه‌نویی ماموریت سنگین‌تری هم داشت. دایی فقط تیم را در لیگ برتر هدایت می‌کند اما قلعه‌نویی در آسیا هم باید بازی کند اگر تیم در آن بازی لطمه می‌دید نمی‌توانست بازیکنان را برای آسیایی جمع و جور کند. به همین دلیل احتیاط هم بیشتر می‌شد همچنین ما دو بازیکن رو به جلوی خود یعنی خسرو حیدری و هاشم ‌بیک‌زاده را از دست دادیم. حیدری پایه و اساس حملات ماست.با این وجود ما نباختیم. این اجازه را به مربیان بدهیم که از حق خود دفاع کنند البته هیچ یک از مربیان برای تساوی به میدان نیامده بودند. اول آمده بودند نبازند و پس از آن هم به دنبال گل بودند که نتوانستند به این موضوع برسند.
وی با اشاره به بازی استقلال مقابل بوریرام خاطرنشان کرد: آندرانیک تیموریان در بازی با نماینده تایلند بازی خوبی به نمایش گذاشت اما یک لحظه در بازی او بسیار تاثیرگذار بود زمانی که بازیکن حریف دست آندو را له کرد و داور به آن صحنه بی‌اعتنایی کرد او از این رو به آن رو شد و از آن دقیقه به بعد محکم‌تر بازی کرد. به هر حال صحنه‌هایی در بازی به وجود می‌آید که باعث انگیزه و انرژی بیشتر در بازیکن می‌شود. در پایان هم تیموریان توانست شوتی با تمام وجود بزند. همه قبول داریم که دربی قابلیت دفاع نداشت اما این حق را هم باید به مربیان بدهیم که احتیاط کنند.
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص مشکلاتی که در هتل تایلند به وجود آمده بود، تصریح کرد: من به بازیکنانم گفتم که حیوانات موجود در هتل تایلند را به ایران بیاورند تا آنها را به باغ‌‌وحش خودمان ببریم. حیوانات عجیب و غریبی در آنجا بودند.
فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه سرمربی استقلال چه مطالبی را بین دو نیمه به بازیکنان گفت، یادآور شد: بحث غیرت ایرانی را برای آنها گوشزد کرد و گفت که چشم یک ملت به دنبال ساق پای شماست و از لحاظ روحی و روانی روی آنها کار کرد.
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص استعفای رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان، تصریح کرد: امیدوارم که با استعفای رحیمی موافقت صورت نگیرد. (این در حالی است که هیئت مدیره با استعفای رحیمی موافقت کرد).
وی در واکنش به صحبت‌های رویانیان مبنی بر اینکه از زمان کودکی یادش هست که فتح‌الله‌زاده در فوتبال بوده است، گفت: اگر سردار این تضمین را به من بدهد که به خاطر چک‌هایی که به من داده‌اند به من کاری نداشته باشند همین الان می‌روم. من ماشین و خانه خود را به بازیکنان داده‌ام. خودم با پژو رفت و آمد می‌کنم.
فتح‌الله‌زاده در واکنش به صحبت رویانیان مبنی بر اینکه آن خانه ویلا بوده است، گفت: مجتمع 50 واحدی است که ما هم یک واحد در طبقه بالای آن داریم آیا این واحد ویلا می‌شود؟
رویانیان در واکنش به این صحبت‌های فتح‌الله‌زاده گفت: آن خانه پنت‌هاوس است که مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: حالا پنت‌هاوس. 50 واحد در آن مجتمع وجود دارد و من عکس آنها را به شما نشان می‌دهم. ما از هواداران خواسته‌ایم که به سامانه 802020 پیامک بدهند و به تیم کمک کنند.
فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه پس از رجوعش به کفاشیان او اعلام کرده که او به جای بدی مراجعت کرده، یادآور شد: زمانی که قصد ورود به دفتر کار کفاشیان راداشتیم دیدم که ما را می‌گردند و گفتند قرار است هر چقدر که داری اینجا تخلیه شود و من هم گفتم کتم را بدهید و از آنجا برگشتم. (با خنده).
وی در توضیح عکسی که با شال قرمز و آبی و کارت قرمز گرفته بود، تصریح کرد: یک برنامه‌ای خواستند پخش کنند و از من خواستند که این کار را انجام دهم.
فتح‌الله‌زاده خطاب به رویانیان با شوخی اعلام کرد که پدربزرگش می‌گوید زمانی که فوتبال بازی می‌کرده سردار توپ جمع کن آنها بوده است. (باخنده).
وی در مورد اینکه آیا قرار است به فدراسیون فوتبال برود، یادآور شد: اگر از استقلال بروم قصد دارم شانسم را در فدراسیون فوتبال امتحان کنم. من به کفاشیان رای دادم و باز هم به او رای خواهم داد البته کفاشیان باید برود که من جایگزین او بشوم.
فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه آیا امسال قهرمان خواهد شد، گفت: دو جام را برای تهران کنار بگذارید که یک جام به ما خواهد رسید و یک جام برای سردار.




تاریخ : شنبه 92/6/30 | 10:59 صبح | نویسنده : قائم

 

 

 

 تیم استقلال در حالی ساعت 6 صبح امروز به وقت کره‌جنوبی وارد این کشور شد که از سوی باشگاه اف‌سی‌سئول، یک دستگاه اتوبوس، یک ون مسافرتی و یک دستگاه کامیونت برای حمل بارهای تیم، در اختیار استقلالی‌ها قرار گرفت

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، تیم استقلال در حالی ساعت 6 صبح امروز به وقت کره‌جنوبی وارد این کشور شد که از سوی باشگاه اف‌سی‌سئول، یک دستگاه اتوبوس، یک ون مسافرتی و یک دستگاه کامیونت برای حمل بارهای تیم، در اختیار استقلالی‌ها قرار گرفت. همچنین نمایندگان این باشگاه برای استقبال از استقلال به فرودگاه آمده بودند.
*کاروان استقلال بدون معطلی در فرودگاه، توانستند سوار اتوبوس شده و راهی هتل لکزینگتون که هتل محل اقامت تیم در شهر سئول است، شوند.
*اختلاف زمانی ایران و کره 4 ساعت‌و‌نیم است که این مهم از روز اول مهرماه به 5 ساعت‌و‌نیم خواهد رسید.
* آبی‌پوشان در حال حاضر در محوطه‌ای نزدیک هتل در حال ریکاوری هستند و راس ساعت 8:30 به وقت محلی نیز راهی استخر و سونا می‌شوند. همچنین شام ایرانی برای تیم راس ساعت 10 سرو خواهد شد.




تاریخ : جمعه 92/6/29 | 11:54 صبح | نویسنده : قائم

 

مقداد نجف‌نژاد در خصوص صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیاگفت: پیروزی بزرگی کسب کردیم و انصافا باید بگویم که این برد قیمت ندارد افتخار می‌کنم که بازیکنان استقلال با نمایش پهلوانی و غیرت توانستند حریف خود را شکست دهند

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال و به نقل از فارس،مقداد نجف‌نژاد در خصوص صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: پیروزی بزرگی کسب کردیم و انصافا باید بگویم که این برد قیمت ندارد افتخار می‌کنم که بازیکنان استقلال با نمایش پهلوانی و غیرت توانستند حریف خود را شکست دهند و به مرحله نیمه نهایی برسند. انصافا از لحاظ امکانات خیلی اذیتمان کردند و ما از مهمان‌نوازی تایلندی‌ها راضی نبودیم رفتار شب گذشته آن‌ها کاملا غیر اخلاقی بود و آنها این کار را انجام دادند که به نوعی بخواهند تمرکز استقلال را برهم بزنند.
وی افزود: مسئولان تایلندی با سر و صداهای بسیار زیاد طوری در هتل برای بازیکنان ما ایجاد مزاحمت کردند که بازیکنان تا 4 صبح بیدار بودند و حتی ما می‌خواستیم همه چیز را در اختیار AFC قرار دهیم و البته قبل از ظهر امروز این کار را انجام دادیم. من فکر می‌کنم آنها با هر هدفی به وسیله حرکات نامشروع می‌خواستند با وقاحت به مرحله بعد برسند ولی خدا جواب این کار تایلندی‌ها را داد.
رئیس هیئت مدیره استقلال تأکید کرد: چون خودم در آنجا حضور داشتم روحیه پهلوانی و نمایش غیرت دینی بازیکنان استقلال را دیدم و به این نتیجه رسیدم که استقلالی‌ها بیدی نیستند که با این بادها بلرزند و جا دارد این پیروزی را به مردم ایران نه استقلالی‌ها تبریک بگویم چون واقعا این یک برد بزرگ ملی بود.
وی در پایان درخصوص اینکه آیا پاداشی برای بازیکنان در نظر گرفته شده یا خیر گفت: اساسا انگیزه‌ای را که در بازیکنان دیدم انگیزه پاداش نبود و بزرگترین پاداش بازیکنان همین خوشحالی مردم بود که باعث شد تا بتوانیم شادی‌مان را چند برابر ببینیم.جا دارد از وزیر ورزش تشکر کنم که با تماس تلفنی خود روحیه خوبی را در آستانه سفر به کشور کره به بازیکنان استقلال هدیه کرد.




تاریخ : جمعه 92/6/29 | 11:53 صبح | نویسنده : قائم

 

دکتر فتح‌الله‌زاده در خصوص صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: افسوس می‌خورم که در تایلند نبودم. دوست داشتم کنار بازیکنان باشم و از نزدیک بازی را تماشا می‌کردم تا تلاش بازیکنان را ببینم

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال و به نقل از فارس، دکتر فتح‌الله‌زاده در خصوص صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: افسوس می‌خورم که در تایلند نبودم. دوست داشتم کنار بازیکنان باشم و از نزدیک بازی را تماشا می‌کردم تا تلاش بازیکنان را ببینم. من در اتاقم نشسته بودم و همانطور که پیش از این گفتم ما در دیدار برگشت هم می‌توانیم به برتری دست یابیم که چنین امری صورت گرفت.
وی افزود: من بچه‌هایم را می‌شناسم، با کادرفنی به خوبی آشنا هستم. در ایران گل زودهنگامی زدیم اما همین امر باعث شد عقب بکشیم. آنهایی که می‌گفتند سن تیم ما بالاست حالا متوجه شدند که تجربه بیشتر به کمک ما می‌آید. بازیکنان به خوبی مدیریت کردند آن هم در آن شرایط سخت.
مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: شرایط آب و هوایی و سایر موارد بچه‌های ما را بسیار اذیت کرد، شب گذشته هم اتفاقاتی افتاد که خیلی آنها اذیت شدند. من با آنها در تماس بودم به ماجدی گفتم که از اتفاقات فیلم بگیرد تا در اختیار ناظران قرار بدهیم. آنها خلاف کردند و خدا را شکر که توانستیم با این برد جواب آنها را بدهیم.
فتح‌الله‌زاده تأکید کرد: باید همه کمک کنند تا ستاره سوم را استقلال بگیرد. مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تمام رسانه‌ها باید حمایت ملی کنند. بازیکنان استقلال احساس کردند که ملی شدند و با غیرت بازی کردند. ما برای دستیابی به ستاره سوم امکانات می‌خواهیم به خصوص هوادارانمان که باید در این زمینه ما را کمک کنند. هم‌اکنون زمان این است که این امر صورت بگیرد. من خودم ماشینم را فروختم اگر هر هواداری 5هزار تومان به تیم کمک کند شرایط استقلال بهتر خواهد شد. من تشعشع ستاره سوم را می‌بینم.
وی با اشاره به تبریک سرپرست وزارت ورزش و جوانان نسبت به صعود استقلال به مرحله نیمه‌نهایی تصریح کرد: باید از صالحی تشکر کنم او به ما لطف داشت که در چنین موقعیتی تبریک فرستاد. این مسائل در روحیه بازیکنان تأثیر دارد. این مسائل نشان می‌دهد که او این کاره است. از مجلس می‌خواهم که هرچه زودتر به او رأی بدهد زیرا او مشکلات را می‌شناسد و به خوبی با مسائل آشنایی دارد و گزینه خوبی برای وزارت ورزش است.
فتح‌الله‌زاده درباره اینکه آیا مشکلاتش برای سفر به کره‌جنوبی حل شده است، گفت:‌ امیدوارم مشکلات حل شود من آماده سفر هستم. تا شنبه یک مقدار از مشکلات که باقیمانده برطرف خواهد شد. اولین کاری که پس از رسیدن به کره جنوبی انجام خواهم داد این است که به بازیکنان پاداش خواهم داد.

وی در پایان گفت: از امیر قلعه نویی هم به خاطر اینکه با درایتش تیم را در شرایط سخت هدایت کرد تشکر می‌کنم.




تاریخ : جمعه 92/6/29 | 11:52 صبح | نویسنده : قائم

 

قدرت‌نمایی استقلال مبارک همه آبیدلان دریادلی باشد که در هیچ وضعیتی تیم خود و‌ باشگاه خود را تنها نگذاشتند و با حمایت‌های بی‌شائبه خود، قدرت ایستادگی و غلبه بر دشواری‌ها را به زحمت‌کشان استقلال، بازیکنان،‌ کادرفنی و مدیریت استقلال دوچندان کردند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، دکتر فتح‌الله‌‌زاده،‌ مدیرعامل این باشگاه مردمی پس از پیروزی تمام‌عیار تیم فوتبال استقلال در لیگ آسیا و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با صدور پیامی یادآور شد:
این پیروزی‌ مبارک مردم بزرگوار و دست‌اندرکاران ورزش باشد که لیاقتی به مراتب بیش‌ از این پیروزی‌ها و افتخارات بین‌المللی دارند.
نمایش دلنشین جوانان پرهنر استقلال را باید مشتی از خروارها لیاقت و سزاواری و استعداد کم‌نظیر جوانان ایرانی دانست که اگر بتوان حداقل‌های لازم را برای‌شان فراهم کرد از قله‌های به مراتب بلندتری در عرصه‌های جهانی، صعود خواهند کرد.
قدرت‌نمایی استقلال مبارک همه آبیدلان دریادلی باشد که در هیچ وضعیتی تیم خود و‌ باشگاه خود را تنها نگذاشتند و با حمایت‌های بی‌شائبه خود، قدرت ایستادگی و غلبه بر دشواری‌ها را به زحمت‌کشان استقلال، بازیکنان،‌ کادرفنی و مدیریت استقلال دوچندان کردند.
بی‌شک باشگاه استقلال با برخورداری از این یاری‌های جان‌بخش، در ادامه راه بی‌پایان خویش به افق‌های تازه‌تری دست خواهد یافت و پرده‌های زیباتر و خوش‌نقش‌تری،‌ از پیروزی و موفقیت‌های همه‌جانبه پدید خواهد آورد.




تاریخ : جمعه 92/6/29 | 11:51 صبح | نویسنده : قائم

 

دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با برگزاری 4 دیدار خاتمه یافت تا به این ترتیب با صعود تیم‌های استقلال، کاشیوا ریسول ژاپن، گوانگژو چین و اف‌سی سئول کره‌جنوبی، چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود.


برنامه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
سوم مهرماه
اف‌سی سئول - استقلال
کاشیوا ریسول - گوانگژو