سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 94/6/30 | 5:6 عصر | نویسنده : قائم

هر روز یک خبر جدید در مورد کرار جاسم و احتلاف او با مدیران استقلال به گوش می رسد. هافبک عراقی استقلال که از بدقولی های مسئولان باشگاه ناراحت است، امروز اتومبیلی که بابت بخشی از قراردادش به او داده شده بود را پس داد.

 کرار جاسم در گفتگو با خبرنگار " ورزش سه " می گوید:« قرار بود برایم خانه بگیرند که هنوز نگرفته اند. پول هتل را هم خودم داده ام. خانه هم گرفتم که مدیر برنامه هایم چک داد. اتومبیلی را هم که باشگاه به من داده بود به خودشان پس دادم. چون شخصی که از طرف باشگاه اتومبیل را برای من آورد، برای دادن مدارک مدام امروز و فردا می کرد. می خواستم اتومبیل را بفروشم، چند خریدار هم آمدند اما چون مدارک نداشتم آنها هم برای خرید منصرف شدند. در نهایت من هم به باشگاه رفتم و سوئیچ اتومبیل را به مسئولان دادم.»
کرار جاسم در ادامه می گوید:« پول این فصل را نگرفته ام. چک 28 شهریور را هم به من ندادند. البته دروغ نمی گویم، فقط قرارداد فصل قبل را با من تسویه کرده اند. من اما تمرین می کنم و می خواهم بهترین بازی ام را برای استقلال انجام بدهم. فقط به سه دلیل. اول تیم محبوب و بزرگ استقلال، دوم هواداران این تیم و سوم هم مردی به نام پرویز مظلومی که پشت من ایستاد و مقابل انتقادها از من حمایت کرد. اینها را گفتم تا هواداران بدانند پولی نگرفته ام و مسئولان هم اینقدر نگویند که قرارداد این فصل کرار را پرداخت کرده ایم.»




تاریخ : دوشنبه 94/6/30 | 5:5 عصر | نویسنده : قائم

سرمربی تیم استقلال گفت: اگر دقت می کردیم می توانستیم گل های دیگری هم بزنیم.پرویز مظلومی در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل تیم گسترش فولاد اظهار داشت:از اینکه دیروز در نشست حضور نداشتم عذرخواهی می کنم.بازی بود که سه امتیازش را گرفتیم و هدف مان همین بود.به تیم تبریک می گویم چون چیزی که می خواستیم را انجام دادند.هدفمان این بود که توپ گیری کنیم و فضا را از مهاجمین سرعتی تیم گسترش بگیریم.می دانستیم که گسترش در ضد حمله خیلی خوب عمل می کند.اگر دیدید که استقلال در این بازی عقب بازی می کرد برنامه قبلی بود.روی ضد حملات خوب بودیم و اگر دقت می کردیم می توانستیم گل های دیگری هم بزنیم.به تیم حریف هم تبریک می گویم.فکر می کنم تماشاگران هم از دیدن بازی لذت بردند.

وی ادامه داد:گسترش تیم کوچکی نیست.تیم توانمندی است و داشته هایش را دارد.این تیم هم فرصت داشت.از حق نگذریم ما 20 روز صبح و بعد از ظهر تمرین کردیم و اولین بازی مشخص بود که از شرایط همیشگی دور بودیم.در مجموع به دنبال برد بودیم که به دست آوردیم.

سرمربی استقلال درباره عدم استقبال از این بازی گفت:در بازی های ما 40،50 هزار جمعیت می آید.شاید اینجا به خاطر دور بودن ورزشگاه کم آمدند.در بازی تراکتورسازی هم برای ما تماشاگر نمی آید.در جاهای دیگری که می رویم،7،8 هزار تماشاگر برای ما می آیند.

وی ادامه داد:فکر می کنم تماشاگران انتظارات شان بیشتر شده است.بازی های تراکتور را که می بینم هم تماشاگران کمتر می آیند.البته امسال هواداران بیشتری برای بازی های استقلال آمده اند.هدف من این است که خوب بازی کنیم و تماشاگر را بیاوریم.امروز هدف مان چیز دیگری بود که به آن رسیدیم.

سرمربی استقلال درباره برنامه تیمش خاطرنشان کرد:در این بازی برنامه مان این نبود که سراسیمه حمله کنیم.دوست داشتیم تیم حریف را جلو بکشیم.هدف مان امروز این بود و به هدف مان رسیدیم.باید کاری می کردیم که تیم حریف اشتباه کند.ما حریف را وادار کردیم که تیم حریف اشتباه کند.

وی درباره اشتباهات خط دفاعی تیمش گفت:سوتی در فوتبال هست.البته دو بازیکن را به ناچار تعویض کردیم.مگویان و کریمی را به اجبار تعویض کردیم.پروپیچ را می خواستیم بیاوریم و برهانی را هم روی نیمکت داشتیم.

مظلومی درباره میزبانی گسترش اظهار داشت:عالی بود.فقط یک مقدار رختکن ها مشکل داشتند.تبریز لیاقت این را دارد که بیش از این ها امکانات داشته باشد.

وی درباره خسرو حیدری گفت:ما به خسرو حیدری استراحت دادیم.6 روز دیگر با تیم نفت بازی سنگینی داریم و ترجیح دادیم به حیدری استراحت بدهیم.

مظلومی درباره اینکه بین هواداران استقلال و پرسپولیس بر سر اعداد کری وجود دارد اظهار داشت:من دنبال عدد و این حرف ها نیستم.دنبال موفقیت استقلال هستم.این ها اعدادی است که بین هواداران است.ما فعلا دنبال امتیازجمع کردن هستیم که موفق بودیم.بعد به دنبال فوتبال زیبا هستیم که خوشبختانه در بازی های قبل به این هدف رسیدیم.دو مسابقه انجام دهیم دوباره مسابقات تعطیل می شود.در این شرایط بازیکن دلزده می شود.

 

 




تاریخ : دوشنبه 94/6/23 | 2:9 عصر | نویسنده : قائم

مهاجم تیم فوتبال استقلال تاکید کرد که دست بردار تیم ملی نیست و دوست دارد به اهدافش برسد.

سجاد شهباززاده بازیکنی بود که به اعتقاد برخی‌ها خیلی زود به چیزهایی رسید که فوتبالیست‌های امروزی به دنبالش هستند. این بازیکن سال گذشته، از سایپا به استقلال پیوست و امیر قلعه‌نویی به او اعتماد کرد. شهباززاده سال پیش دومین و در استقلال بهترین گلزن شد و امسال نیز پرویز مظلومی پیشانی خط حمله را به او سپرده است.

شهباززاده مانند برخی از فوتبالیست‌ها تحت تاثیر حضور در استقلال قرار نگرفته و رفتار و ظاهرش تغییر نکرده است. ، در مورد خودش، حضور در استقلال و ... صحبت‌ کرد.

  فوتبالت را از کجا آغاز کردی؟

فوتبالم را سال 77 از مدرسه فوتبالی در اردبیل آغاز و در مسابقات زیر 10 سال شرکت کردم. پس از آن اگر خاطرتان باشد، مدرسه فوتبال اینترمیلان در اردبیل شروع به فعالیت کرد و من مدتی در این مدرسه به فعالیتم ادامه دادم.

  از آن مدرسه فوتبال، چه بازیکنانی به سطح اول لیگ رسیدند؟

کریم انصاری‌فرد، مهرداد بایرامی و چند بازیکن دیگر. برخی‌ها نیز در لیگ دسته اول حضور دارند.

سقف آرزوهای شهباززاده کجاست؟

دنبال هدفی بودم که به فوتبال آمدم. به این مسیر ادامه می‌دهم تا به آن چیزی که می‌خواهم برسم. نمی‌توانم بگویم این هدف چیست ولی تا جایی که بتوانم به مسیری که در پیش گرفته‌ام، ادامه می‌دهم.

اکنون که به اینجا رسیده‌ای، برخورد خانواده‌ات، اقوام و ... چقدر تغییر کرده است؟

طبیعتا تغییر کرده است. وقتی به استقلال آمدم، خیلی چیزها برای من جدید بود. لذت فوتبال بازی کردن در همین است که خوشحالی هواداران را به خاطر کاری که کردی، از نزدیک می‌بینی. این چیزی است که در تیم بزرگی مثل استقلال می‌توان دید و در تیم‌های دیگر چنین شرایطی وجود ندارد. وقتی تاثیرم را روی رفتار مردم می‌بینم، تحت تاثیر قرار می‌گیرم و این موضوع برایم لذت‌بخش است.

  جزو فوتبالیست‌های جوانی بودی که خیلی تحت تاثیر حضور در استقلال قرار نگرفته و به اصطلاح خودت را گم نکردی. این موضوع را برای این مطرح کردیم که خیلی از بازیکنان به استقلال و پرسپولیس آمدند ولی نتوانستند خودشان را حفظ کنند.

حرف شما را قبول دارم. در تیمی مثل پرسپولیس باید با تمرکز بیشتری کار کنی. برخی مواقع این تمرکز را نداری و ممکن است با وجود اینکه وارد حاشیه نشده‌ای، باز هم تمرکزت را از دست بدهی. نمی‌دانم چطور توضیح دهم ولی کارهای سختی در این تیم‌ها برای انجام دادن وجود دارد.

چطور خودت را با شرایط تیمی مثل استقلال تطابق دادی؟

همه چیز رفته رفته در من شکل گرفت و اینطور نبود که شرایط برای من آماده باشد. چند هفته که برای استقلال بازی کردم، خیلی چیزها را دیدم و به مرور سعی کردم تمرکزم را حفظ کنم. چیزی که متوجه شدم این است که در استقلال هر چقدر بهتر کار کنی، مسئولیتت سنگین‌تر می‌شود. در یک بازی از نظر فنی شاید مربی‌ات را راضی نگه داری ولی باید همیشه هواداران از تو راضی باشند. هر چقدر خوب کار می‌کنی، توقعات بالاتر می‌رود.

  این توقعات را برآورده کردی؟

هنوز خیلی کارها را انجام نداده‌ام.

چند درصد از خودت راضی هستی؟

درصدی نمی‌توانم تعیین کنم ولی می‌توانم خیلی بهتر از اینها باشم. سعی و تمرکزم این است که بهتر شوم و مطمئن هستم این اتفاق می‌افتد.

از روز اولی که به استقلال آمدی، خونسرد بودی و کمتر استرس در چهره‌ات نمایان بود. نترسیدی که پیوستنت به استقلال با مخالفت برخی‌ها روبه‌رو شود؟

زمانی که پیشنهاد استقلال رسید، برخی مخالفت می‌کردند و اعتقاد داشتند داستان فلان بازیکن برای من تکرار می‌شود اما 2،3 نفر از دوستانم مشورت خوبی به من دادند. آنها اعتقاد داشتند استقلال تیم بزرگی است. لذت‌های فوتبالی زیادی در استقلال وجود دارد که در خیلی از تیم‌های دیگر پیدا نمی‌شود. دوستانم گفتند اگر یک درصد در وجودت می‌بینی که می‌توانی در استقلال موفق شوی، این تیم را انتخاب کن. آنها گفتند که شاید خیلی‌ها قبل از تو نتوانستند در استقلال موفق شوند ولی تو این اعتماد به نفس را داری که موفق شوی. همه این مسائل باعث شد تصمیم خوبی بگیرم و به استقلال بیایم. جو استقلال و اعتماد امیر قلعه‌نویی خیلی به من کمک کرد تا اعتماد به نفسم بالا برود.

  چرا استقلال فصل قبل ناکام بود؟

در «چرایی» آن مانده‌ایم. از بیرون ما را اذیت کردند که اگر موضوع آن را باز نکنیم، بهتر است. برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس، از بیرون خیلی چیزها مانند امکانات، ساختار و ... باید آماده باشد. تیم‌های دیگری که نتیجه می‌گیرند، این کارها را انجام می‌دهند و موفق می‌شوند.

فکر می‌کنی اگر سال گذشته در پست خودت بازی می‌کردی، آقای گل می‌شدی؟

فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. در تغییر پستم خیلی‌‌ها نوشتند که من ناراضی هستم ولی اینطور نبود. دوست داشتم در پست خودم بازی کنم ولی ناراحت نبودم. قلعه‌نویی در خیلی از پست‌ها از من به خاطر شرایطی که بود، استفاده کرد.

  گفته می‌شد قلعه‌نویی با بازی ندادن در پست اصلی‌ات، به تو خیانت کرد...

اصلا اینطور نیست و این حرف بی‌انصافی است. وقتی سال اول حضورم در استقلال، همه بازی‌ها به میدان رفتم، معنایش اعتماد مربی بود. قلعه‌نویی هر جایی که صلاح می‌دانست، به من کمک می‌کرد.

  فصل گذشته برخی از بازیکنان کم‌کاری کردند؟

به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که بازیکن کم‌کاری کند. از طرف خودم می‌توانم بگویم که بازیکن کم‌کاری نمی‌کند. اولین چیزی که بازیکن با آن روبه‌رو می‌شود، مردم است و با عقل جور در نمی‌آید که بازیکن کم‌کاری کرده باشد. برخی بازیکنان قبول داشتند که خوب نبودند ولی بحث کم‌کاری نبود.

  بحث این است که ملی‌پوشان استقلال در تیم ملی مهره تاثیرگذاری بودند ولی در استقلال اینطور نبودند و با قلعه‌نویی اختلاف داشتند.

این بحث‌ها همیشه وجود دارد. یکسری از بازیکنان سال خوبی نداشتند ولی این گونه نبود که بین بازیکنان و قلعه‌نویی اختلاف وجود داشته باشد. البته من در جریان خیلی از مسائل نبودم و نمی‌توانم در این باره حرف بزنم.

زوج خط حمله تیم ملی را سردار آزمون و مهدی طارمی تشکیل می‌دهند. فکر می‌کنی بتوانی خودت را به کارلوس کی‌روش تحمیل کنی؟

خیلی امیدوارم که در تیم ملی حضور داشته باشم. همه کارهایی که یک فوتبالیست باید بکند را، انجام می‌دهم. هیچ وقت ناامید نشده‌ام و در این چند وقت سعی کرده‌ام هر روز بهتر از دیروز باشم. اگر خوب باشی، به چشم مربی تیم ملی می‌آیی و پیشنهاد خوب هم می‌رسد.

  اعتماد کی‌روش به آزمون و طارمی تو را از تیم ملی دور نمی‌کند؟

دلیلی ندارد که من را دور کند. تلاشم را می‌کنم و امیدوار هستم این اتفاق بیفتد تا در تیم ملی باشم.

  چندی پیش کی‌روش در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید داشت که بازیکنان جوان به خارج از کشور رفته و راه سردار آزمون را بروند. خودت این تصمیم را داری که زودتر به تیم‌های اروپایی بروی؟

هر سال که می‌گذرد، به این مسئله بیشتر فکر می‌کنم ولی می‌دانید که شرایط خیلی سخت شده است. جام جهانی ویترین است ولی بازیکنی مانند احسان حاج‌صفی که بهترین بازی‌ها را انجام داد، در نهایت به بودنس‌لیگای دو رفت. شرایط لژیونر شدن سخت شده است. امسال پیشنهاداتی از اروپا و کشورهای عربی داشتم ولی نمی‌توانستم تحت هر شرایطی بروم. پیشنهادات عربی را رد کردم و فعلا تصمیمی برای رفتن به این کشورها ندارم چون در اولویت قرار ندارد.

  تو در چند اردو کار کی‌روش را دیده‌ای، نظرت در این باره چیست؟

کی‌روش مربی فوق‌العاده‌ای است و او را مربی بادانشی دیدم. کی‌روش آنقدر خوب است که نباید دنبال این باشیم که چه چیزهای خوبی دارد و چه چیزهای بدی.

نوع تمرینات کی‌روش چقدر با مربیان ایرانی تفاوت دارد؟

مطمئنا تفاوت‌هایی وجود دارد. در خوب بودن کی‌روش شکی نیست و دوست دارم به اردوهای بعدی تیم ملی دعوت شوم. من دست بردار تیم ملی نیستم و ناامید نمی‌شوم.

  اما زوج فعلی تیم ملی را سردار آزمون و مهدی طارمی تشکیل داده‌اند.

در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. 3 ماه پیش زوج دیگری در تیم ملی بود، بنابراین هیچ دلیلی ندارد ناامید شوم.

طرفدار کدام تیم خارجی هستی؟

 رئال مادرید.

  اهل پلی‌استشین هستی؟

بله بازی می‌کنم و همیشه هم تیم رئال را انتخاب می‌کنم. از دوران بچگی‌ام، بازیکن مورد علاقه‌ام رونالدو است.

  فکر می‌کنی بتوانی آقای گل لیگ شوی؟

همانطور که گفتم دنبال اهدافی هستم که یکی از آنها همین موضوعی است که اشاره کردید. ترانسفر شدن، تیم ملی و آقای گل شدن مسیری است که در آن تلاشم را انجام می‌دهم. الان هر بازی که به میدان می‌روم، تنها هدفم گلزنی است و موثر بازی کردن. باید به این نکته اشاره کنم که هیچ جایی عنوان نکرده‌ام که حتما آقای گل می‌شوم و دنبال مطرح کردن این داستان‌ها نیستم.

 

  دانشجوی رشته تربیت‌بدنی هستی، در دانشگاه هم‌کلاسی‌هایت در مورد فوتبال صحبت می‌کنند؟

چرا که نه. استقلالی‌ها برخی موافع از نتایج تیم ناراحت می‌شوند. البته پرسپولیسی‌ها هم برخی مواقع ناراحت می‌شوند (باخنده).

تجربه بازی کردن در دربی چطور بود؟

دربی برگشت سال گذشته خوب نبود و تحت تاثیر بازی‌های قبلی بودیم. از دربی برگشت استقبالی نشد ولی دربی دور رفت وسط فصل بود و بازی خوبی شد. امیدوارم دربی امسال قشنگ باشد و دوست دارم که شور و هیجان دوباره بازگردد.

  دربی رفت موفق به گلزنی شدی ولی استقلال بازنده بازی شد.

در آن دربی می‌توانستیم گل‌های بعدی را نیز به ثمر برسانیم ولی در 10 دقیقه تمرکزمان را از دست دادیم.

  با انتشار قرارداد بازیکنان فوتبال از سوی سازمان لیگ موافق هستی؟

قطعا مخالف این کار هستیم و دلیلی ندارد که منتشر شود. در دنیا قراردادهای بازیکنان خاص منتشر می‌شود. آن هم دستمزد بازیکنانی مثل رونالدو عنوان می‌شود ولی قرارداد همه بازیکنان منتشر نمی‌شود. نمی‌دانم چرا جو ضد فوتبالی در فوتبال ما وجود دارد.

از سال گذشته چقدر از مبلغ قراردادت را گرفته‌ای؟

بیش از نصف پولم را نگرفته‌ام.

  به خاطر عدم دریافت مطالباتت از استقلال به باشگاه اعتراض کردی. این مسئله باعث تعجب خیلی‌ها شد که چرا بازیکن آرامی مانند شهباززاده اعتراض می‌کند. چه اتفاقی افتاد که به باشگاه رفتی و گفتی رضایت‌نامه‌ام را بدهید؟

نزدیک به 14 ماه پول نگرفته‌ بودیم. اوایل فصل گذشته پول دادند و بعدها 10 مییلون تومان دیگر پرداخت کردند. ما شرایط را درک می‌کنیم و هیچ اعتراضی نکردیم ولی ناراحتی من از باشگاه بود که ارتباطی به مسائل مالی نداشت. بحث من نوع برخورد باشگاه و قول‌هایی بود که صرفا مالی نبود. برخی روزها کسی را پیدا نمی‌کردم که با او صحبت کنم. روزها برنامه‌ریزی می‌کنی که بندی از قراردادت را درست کنی ولی می‌بینی امروز و فردا می‌شود و فردی در باشگاه نیست. از سایپا طلب داشتم ولی حرفی نزدم تا آن مسائل چند وقت پیش آمد که خود آنها نیز مقصر بودند. من بیشتر از نوع برخورد باشگاه ناراحت بودم ولی در یک جلسه همه چیز حل شد.

  قبول داری در استقلال به یک‌باره به همه چیز رسیدی؟

مثلا چه چیزهایی؟

  فیکس شدن، پوشیدن پیراهن شماره 10 و ...

چرا فکر می‌کنید به یک‌باره به همه چیز رسیدم؟

  چون خیلی از بازیکنان به استقلال آمدند و ناموفق بودند.

خدا را به خاطر این شرایط شاکر هستم ولی روند فوتبالی‌ام تدریجی بوده است. 3 سال در لیگ دسته دوم بازی کردم و به سایپا رفتم تا زیر نظر محمد مایلی‌کهن کار کنم. سال اولم حضورم در سایپا بیشتر نیمکت‌نشین بودم، سال دوم از دهمین بازی به من بازی می‌دادند، فصل سوم و چهارم همه بازی‌ها به میدان رفتم و روی من حساب کردند. سال پنجم از استقلال پیشنهاد رسید و با توجه به اینکه در لیگ چندسال بازی کرده بودم، بی‌تجربه نبودم.

  چه تفاوتی بین امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی چه از نظر فنی و چه شخصیتی وجود دارد؟

مقایسه را در هیچ زمینه‌ای دوست ندارم. هر دو مربی بزرگ هستند و این شانس را داشتم که با مربیان بزرگ کار کنم.

  استقلال را می‌توان به عنوان مدعی قهرمانی نگاه کرد؟

استقلال بازیکنان جوان زیادی دارد. اگر همین روند را ادامه دهیم، جزو مدعیان خواهیم بود. این استقلال آینده خوبی برای سال‌های آینده خواهد داشت.

از مربیان خارجی دوست داری با کدام‌یک کار کنی؟

نمی‌توانم نام کسی را ببرم ولی خیلی از مربیان خوبی هستند که بازیکن دوست دارد یک‌ساعت با او صحبت کند چه برسد به کار کردن.

  هواداران استقلال چه لقبی به تو داده‌اند؟

به خاطر گل شیرجه‌ای که به راه‌‌آهن زدم، به من لقب «فن‌‌پرسی» داده‌اند.

  با توجه به اینکه رونالدو بازیکن مورد علاقه‌ات است، شاید دوست داشتی لقب رونالدو را به تو بدهند.

نه، چون سبک بازی رونالدو با من فرق می‌‌کند. رونالدو مثل بارسلونای چند وقت پیش است که همه تیم‌ها دوست داشتند به سبک این تیم بازی کنند. رونالدو چیزهایی دارد که نمی‌توان از او تقلید کرد. چیزی که در رونالدو وجود دارد که یاد بگیریم، طرز فکر و جاه‌طلب بودن به معنای مثبت آن است. از سال 2003 تا الان هر سال بهتر از سال گذشته است. این مسئله رونالدو را از همه جدا کرده است. خیلی از بازیکنان دنیا نتوانستند مانند رونالدو در سطح اول بمانند.

  شاید بدشانسی رونالدو این بود که در دوران لیونل مسی بازی می‌کند.

چرا این حرف را می‌زنید؟ 2 سال است که رونالدو بهترین بازیکن جهان می‌شود. در بحث رونالدو و مسی وارد نشوید چون من روی رونالدو تعصب دارم.

  با توجه به شکست رفت و برگشت فصل قبل استقلال در دربی، پرویز مظلومی آمد که متخصص دربی‌ها است و معروف به سوبله، چوبله. فکر می‌کنی بتوانید همراه مظلومی دربی امسال را ببرید؟

امسال پرسپولیس و استقلال تیم‌های خوبی هستند ولی انگیزه‌های ما دو چندان است.

وقتی به استقلال آمدی، آیا تحت تاثیر قرار نگرفتی که مدل طرز لباس پوشیدنت، مدل موهایت و ... تغییر کند؟

همه این مواردی که گفتید، بد نیست ولی نباید تمرکز بازیکن را برهم بزند. نگاه‌ها به من عوض شده و خیلی جاها من را می‌شناسند و باید ظاهر آراسته‌ای داشته باشم. اگر اکنون این مدلی هستم، (اشاره به لباس و مدل موهایش می‌کند)، به خاطر این است که آن را دوست دارم. اینطور نیست که اگر مدل موهایم را به شکل دیگری آرایش نمی‌کنم، به خاطر این است که وارد حاشیه نشوم.

متاسفانه برخی مواقع تمرکزمان را از دست می‌دهیم. به خاطر حضور در استقلال جایگاهی پیدا می‌کنیم و آنقدر غرق بازیکن استقلال بودن می‌شوی که یادت می‌رود به خاطر درخشش در استقلال الان هستی.

  امسال چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانی؟

همان تیم‌هایی که سال گذشته مدعی بودند، می‌توانند دوباره مدعی شوند.

  پرسپولیس سال گذشته مدعی نبود ولی فکر می‌کنی امسال یکی از مدعی‌ها باشد؟

فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و کسی تصور نمی‌کرد که روزهای آخر سال گذشته به مشکل بخوریم. باید چند هفته بگذرد و دید که چه تیم‌هایی مدعی هستند

 



تاریخ : دوشنبه 94/6/23 | 2:8 عصر | نویسنده : قائم

پرو پییچ مهاجم کروات استقلال در جام‌حذفی پایش به گلزنی باز شد و به استقلالی‌ها نوید داد که در لیگ ‌برتر هم در کنار سجاد شهباززاده، خط حمله‌ای آتشین تشکیل دهند. پروپییچ هم می‌گوید اگر او و سجاد با هم بازی کنند، می‌توانند یکی از خطرناک‌ترین زوج‌های هجومی لیگ را تشکیل دهند. با این مهاجم کروات درباره همه چیز گپ زدیم؛ از دلیل سفرش به ایران و حضور در استقلال تا وضعیت حضور برانکو در تیم‌ملی کرواسی که حاصل، مصاحبه‌ای خواندنی شد....

استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند
من دسامبر سال 2014 از پرسپولیس پیشنهاد داشتم ولی کوکسی، باشگاهی که در آن بازی می‌کردم، اجازه نداد جدا شوم و به ایران بیایم. در نقل و انتقال زمستانی بود که این باشگاه به من پیشنهاد داد. در زندگی این چیزها طبیعی است که در لحظات مختلف با پیشنهادهای مختلفی روبه‌رو می‌شوید. من از استقلال پیشنهاد خوبی داشتم و خوشحالم که به این تیم ملحق شده‌ام. چنین اتفاق‌هایی در زندگی هر فوتبالیستی می‌افتد. من حرفه‌ای هستم و به پیشنهاد خوبی که داشتم پاسخ مثبت دادم. همان زمان اطلاعات زیادی درباره فوتبال ایران به ‌دست‌ آوردم. می‌دانستم که استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگ و پرافتخاری در فوتبال ایران هستند. ضمن اینکه دوستانی از جمله ایوان پتروویچ، لک چیرا، ماته و... داشتم که در اینجا بازی کرده بودند. آنها اطلاعاتی درباره فوتبال ایران به من دادند.

برانکو و کرانچار شانس مربیگری کرواسی را دارند
بلاژویچ و برانکو جزو بهترین مربیان کرواسی هستند که در ایران کار کرده‌اند. هر دو آنها در فوتبال کرواسی دارای احترام هستند. برانکو از مربیان خیلی خوب کشور ما به حساب می‌‌آید. اتفاقاً چند روز پیش سرمربی تیم‌ملی کشورمان عوض شد و من شنیدم که از بین برانکو یا زلاتکو کرانچار یکی سرمربی تیم‌ملی کرواسی می‌شود. البته در رسانه‌ها گفتند چند گزینه دارند و باید بعد از بررسی، سرمربی تیم‌ملی را انتخاب کنند. برانکو شانس سرمربیگری کرواسی را دارد.

تفاوت دربی ایران با کرواسی
من به هر دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس احترام می‌گذارم. این دو باشگاه رقابت دارند و رقیب هم به حساب می‌آیند. در کرواسی هم هایدوک و دینامو با هم رقابت دارند. در فوتبال ایتالیا، اینتر و میلان یا در اسپانیا رئال و بارسا. من از انتخابی که داشتم راضی‌ام. در آن مقطع پرسپولیس من را می‌خواست ولی نشد همکاری کنیم. حالا به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای به استقلال آمده‌ام.

مهمتر از عدد، برد در زمین است
هواداران استقلال و پرسپولیس عدد 4 و 6 را دوست دارند ولی برای من مهمتر از این اعداد، موفقیت در زمین است. دوست دارم پرسپولیس را ببریم نه اینکه عدد نشان بدهیم. روز اولی که من آمدم گفتند عدد 4 نشان بده و اولین سؤالم این بود که چرا؟ به من گفتند تیم در دو سال 4 بار پرسپولیس را برده است ولی من به شخصه ترجیح می‌دهم در دربی گل بزنم تا اینکه عدد 4 را نشان بدهم. با نشان دادن این اعداد که نمی‌شود نتیجه گرفت.

اگر در زاگرب لباس سفید بپوشی... 
در کرواسی تیم هایدوک سفید می‌پوشد و تیم دینامو هم با لباس آبی بازی می‌کند. اگر بازی در زاگرب باشد، همه آبی‌پوش هستند و اگر یک نفر لباس سفید به تن داشته باشد، همه به او خیلی بد نگاه می‌کنند ولی ما در کرواسی عدد به همدیگر نشان نمی‌دهیم.

می‌خواهم در لیگ‌برتر هم گل بزنم
برای من خیلی مهم است که گل بزنم. به ‌هر ‌حال مهاجم هستم و از من توقع دارند. اولین گل‌هایم را برای استقلال در جام‌ حذفی زدم. طرفداران استقلال منتظر بودند برای تیم گل بزنم. خیلی خوشحالم که در حذفی پایم به گلزنی باز شد و می‌خواهم در مسابقات لیگ‌ برتر هم به گلزنی‌ام ادامه بدهم.

شدنی است که آقای گل لیگ شوم
من اطمینان دارم این کار شدنی است که حتی بتوانم آقای گل لیگ ‌برتر شوم. در 3، 4 سال گذشته همیشه بالای 20 گل زده‌ام. فصل قبل در بازی‌های مختلف 31 گل برای تیم کوکسی به‌ثمر رساندم که یکی از بهترین فصل‌های فوتبال من بود. خوشحالم که هواداران در استقلال هم از من به عنوان یک بازیکن خوب یاد می‌کنند و انتظار دارند من برایشان گل بزنم. با توجه به توانایی‌ام می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم. حالا اینکه بهترین گلزن شوم یا نه، مشخص نیست اما می‌دانم که تمام تلاشم را در زمین انجام می‌دهم.

اگر با سجاد بازی کنم... 
با سجاد شهباززاده رابطه خیلی خوبی در استقلال دارم. او انسان بسیار بسیار خوبی است. پست ما در زمین بازی یکی است. در همان منطقه‌ای که او بازی می‌کند، من هم حضور دارم. می‌تواند پشت سرم بازی کند. بعضی وقت‌ها در تمرینات مربی، سجاد را پشت‌سر من می‌گذارد. در آن صورت می‌توانیم با هم در زمین بازی باشیم که این خیلی خوب است. می‌توانیم خطرناک‌ترین زوج خط حمله فوتبال ایران تشکیل دهیم. واقعاً چراکه نه؟ اگر با هم بازی کنیم این اتفاق می‌افتد. سجاد در همان بازی اول فصل دو گل زد و در بازگشت هم دوباره دو گل به‌ثمر رساند. اگر کنار هم باشیم می‌توانیم در گلزنی موفق باشیم.

تفاوت لیگ‌های اروپایی با ایران
تا جایی که من دیدم تیم‌های ایرانی خوب بازی می‌کنند. سطح فنی فوتبال ایران خوب است ولی در بخش‌هایی قابل قیاس با فوتبال اروپا نیست. در فوتبال اروپا نکات بیشتری را در زمین بازی رعایت می‌کنند. منظورم یک سری نکات کوچک است. من در ایران 4، 5 بازی دیده‌ام که به نظرم سطح فنی بازی‌ها بد نیست ولی همان‌طور که گفتم در اروپا و مثلاً کشوری مثل ایتالیا شما می‌بینید جزئیات تاکتیکی بیشتری را رعایت می‌کنند. فرق مهمی که بین فوتبال اروپا و ایران وجود دارد این است که در اروپا تاکتیکی‌هایی که تمرین می‌کنید، باید 100 درصد در زمین بازی پیاده شود. شاید واقعاً 90 درصد از تاکتیک‌ها در زمین به کار گرفته شود ولی در ایران این‌طور نیست. معمولاً 70، 80 درصد از کارهای تمرینی در زمین بازی اجرا می‌شود. این بدان معنا نیست که تاکتیکی وجود ندارد. وجود دارد ولی باید تمرین کنید که به 100 درصد اجرا برسید. شاید این تفاوت اصلی فوتبال ایران و اروپا باشد. البته به نظر من این خیلی مشکل بزرگی نیست. شما لیگ خوب، تاکتیکی و قدرتمندی دارید. همین که نفت تهران می‌تواند در جمع 8 تیم‌ برتر آسیا قرار بگیرد یعنی فوتبال‌‌تان قدرتمند است. همین‌ طور تیم ‌ملی ایران هم نتایج خوبی به‌ دست‌ آورده است.

بازی ایران و آرژانتین باید مساوی می‌شد
من بازی ایران و آرژانتین را در جام‌جهانی‌ برزیل تماشا کردم. تیم ایران خیلی خوب بازی کرد. همه چیز 50-50 بود و به نظر من عادلانه بود که بازی بدون گل و مساوی تمام شود. ولی در دقایق آخر مسی روی یک اتفاق نتیجه بازی را عوض کرد. حالا اینکه شما نسبت به داور چه حسی دارید را، دیگر من نمی‌دانم.

استقلالی‌ها من را شناختند
تهران شهر خوبی است. بزرگ است و جمعیت زیادی دارد. من بیشتر وقت‌ها در هتل هستم. معمولاً در تمرین هستم و اگر زمان استراحتم باشد، شاید سری هم به داخل شهر بزنم. اتفاقاً چند روز قبل به مرکز خرید کوروش رفتم و تعدادی از طرفداران استقلال من را شناختند و با هم عکس گرفتیم. آنها به من می‌گفتند باید گل بزنی. قبل از بازی حذفی بود و خوشحالم توانستم اولین گل‌هایم را بعد از درخواست هواداران بزنم. آنها می‌گفتند بازیکن خوبی هستی و امیدوارم جواب حمایت‌شان را بدهم.

دو گل برای دو قلوهایم
با زندگی در هتل مشکلی ندارم. به خصوص اینکه هتل تنها 5 دقیقه تا زمین تمرینی فاصله دارد و این خیلی خوب است. تازه بچه‌های دوقلویم به دنیا آمده‌اند و امیدوارم زود بزرگتر شوند تا بتوانم آنها را برای زندگی به ایران بیاورم. فعلاً خیلی کوچک هستند و نمی‌شود. اتفاقاً دو گلی که زدم هدیه من بود به بچه‌هایم ماری و فرانه. خیلی‌ها بعد از بازی به من پیغام دادند که دو گل زدی و دو تا بچه‌ات هم که به دنیا آمده‌اند. این پیغام‌ها خیلی من را خوشحال کرد.

اگر حنیف زبان بلد بود کلاً با هم بودیم
حنیف عمران‌‌زاده در استقلال خیلی با من شوخی می‌کند. او واقعاً شوخ‌طبع است. همیشه به من می‌گوید اگر حوصله‌ات در هتل سررفت فقط لازم است به من یک زنگ بزنی. اصلاً همیشه به خانه من بیا و بمان. سجاد (شهباززاده) مترجم من و حنیف است و حرف‌هایمان را برای هم ترجمه می‌کند. شاید اگر او انگلیسی بلد بود صبح تا شب را با هم می‌گذراندیم چون واقعاً شوخ است.

چیزی که من را سورپرایز کرد
رابطه گرمی که در تیم دیدم من را سورپرایز کرد. وقتی شما به باشگاه جدیدی می‌روید، نزدیک به دو ماه زمان می‌برد تا کم‌کم با بازیکنان گرم بگیرید. من هم به عنوان یک بازیکن تازه‌وارد توقع نداشتم اینقدر زود با بازیکنان صمیمی شوم. در استقلال از همان روز اول برخورد خیلی گرمی با من داشتند و انگار دو سال در این تیم بازی کرده‌ام.

هر چقدر می‌مانم جوانتر می‌شوم
هیچ برنامه‌ای برای خداحافظی از فوتبال ندارم. شرایط جسمانی‌ام فعلاً خوب است و 32 ساله هستم. مصدومیت خاصی هم نداشته‌ام. برای یک بازیکن این بسیار خوب است که مصدومیت شدید و بزرگی نداشته باشد. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و همیشه اضافه‌تر از تمرینات تیم، خودم کار می‌کنم. حتی روزهایی که تیم تمرین ندارد، من به صورت شخصی تمرین می‌کنم. می‌خواهم تا جایی که می‌توانم بازی کنم و به بازیگری ادامه بدهم. بعضی وقت‌ها دوستانم به شوخی به من می‌گویند مثل فرش ایرانی هستی. هر چقدر می‌مانی، بهتر و جوان‌تر می‌شوی (خنده). با استقلال هم که قرارداد دو ساله امضا کرده‌ام. می‌خواهم فعلاً تا پایان این قرارداد بازی کنم. بعد از آن هم که تصمیم تازه‌ای می‌گرفتم ولی از الان می‌دانم که می‌خواهم بیشتر از دو سال فوتبال بازی کنم.

تعریف از 3پرسپولیسی
قبل از اینکه به ایران بیایم بازیکنانی چون علی دایی، مهدوی‌کیا و علی کریمی را می‌شناختم. در تاریخ فوتبال شما، آنها بازیکنان بزرگی هستند. دایی، مهدوی‌کیا و کریمی مثل یک پادشاه در کشور شما قابل احترام هستند.

نه برای من مشکل پیش می‌‌آید و نه استقلال
من از روز اول اطمینان داشتم و دارم که هیچ مشکلی به خاطر قراردادم برای من و استقلال پیش نمی‌‌آید. به خاطر تفاوت زمانی که بین کشور ایران و آلبانی وجود دارد، توانستم قراردادم را ببندم. وقتی بازی تیم کوکسی تمام شد، ساعت 22 بود و من دو ساعت تا پایان نقل و انتقالات زمان داشتم. به همین دلیل قراردادم را فسخ کردم و تبدیل به بازیکن آزاد شدم. باشگاه استقلال هم پس از آن با فدراسیون حرف زد و آنها هم با فیفا نامه‌نگاری کردند و گفتند می‌توانید از پروپییچ استفاده کنید. مشکلی در این زمینه وجود ندارد. نه برای من مشکلی پیش می‌‌آید و نه برای استقلال.

ماجرای من و دخئا فرق می‌کرد
من برنامه 90 را دیدم ولی چیزی از آن نفهمیدم. فردای همان روز مدیر برنامه‌هایم و همین‌طور بازیکنان گفتند در این برنامه درباره قرارداد من بحث شده است و حتی دخئا را مثال زدند که تیمش را نتوانست عوض کند ولی وضعیت من با دخئا خیلی فرق می‌کرد. ما دو نمونه متفاوت بودیم. من بازیکن آزاد بودم و برایم نقل و انتقالات در آلبانی تمام نشده بود. به خاطر اختلاف دو ساعته زمانی که وجود داشت، مشکلی ایجاد نشد و نمی‌شود. سر ماجرای دخئا دو باشگاه اروپایی حضور داشتند که زمان‌شان فرقی نداشت ولی ساعت ایران با اروپا فرق دارد.

تابع فیفا هستیم
درباره این موضوع که مهم ساعت کشور مقصد است باید بگویم فیفا در این باره تصمیم می‌گیرد. فیفا استعلام‌های لازم را در این زمینه می‌گیرد. آنها قانونگذار هستند و ما هم تابع تصمیمات فیفا هستیم. آنها اعلام کردند من مشکلی برای بازی ندارم و توانستم بازی کنم.

 

 




تاریخ : دوشنبه 94/6/23 | 2:7 عصر | نویسنده : قائم

بازیکن برزیلی تیم استقلال پس از رسیدگی به تخلفات انضباطی اش می تواند به تمرینات اضافه شود.

طبق اعلام باشگاه استقلال پس از برطرف شدن مشکل بازیکن برزیلی این تیم، ریوالدو اجازه حضور در تمرینات تیم را ندارد.

بر اساس این گزارش، ریوالدو که به مدت یک ماه از حضور در تمرینات و اردوهای استقلال سرباز زده بود باید ابتدا در کمیته انضباطی باشگاه استقلال شرکت کند و پس از آن درصورتی که پرویز مظلومی موافق کرد می تواند در تمرینات استقلال شرکت کند.

معاون ورزشی باشگاه استقلال  این خبر را تأیید کرد.

 



تاریخ : دوشنبه 94/6/23 | 2:6 عصر | نویسنده : قائم

فرهاد مجیدی متنی را در اینستاگرام خود منتشر که دشمنانش را خطاب قرار داده بود.

فرهاد مجیدی بازیکن و کاپیتان استقلال با انتشار عکسی در اینستاگرام خود دشمنانش را خطاب قرار داد. او جمله از چرچیل خطاب به آنها نوشت:«شما دشمنانی دارید؟ بسیار خب،پس این نشان می دهد روزی در زندگی تان کاری را خوب انجام داده اید.»

مجیدی بعد از بازی با ستارگان با انتقاد بعضی از همبازیانش از جمله خداداد عزیزی روبرو شد. حتی خیلی از بازیکنان تیم ستاره ها تائید کردند که عزیزی بی محابا جملات تندی را خطاب به فرهاد گفت که باعث دلخوری این بازیکن شد. البته مجیدی بسیار حرفه ای رفتار کرد و ترجیح داد با احترام به عزیزی، جمله ای به زبان نیاورد. 

 

 




تاریخ : یکشنبه 94/6/22 | 11:3 عصر | نویسنده : قائم

استقلالی‌ها خیلی تلاش کردند تا در نقل‌وانتقالات تابستانی یعقوب کریمی را از سپاهان جذب کنند چون پرویز مظلومی اعتقاد خاصی به این هافبک چپ‌پا داشت.

استقلالی‌ها خیلی تلاش کردند تا در نقل‌وانتقالات تابستانی یعقوب کریمی را از سپاهان جذب کنند چون پرویز مظلومی اعتقاد خاصی به این هافبک چپ‌پا داشت. این اتفاق در آخرین روز نقل‌وانتقالات رخ داد تا یعقوب با پیراهن شماره هشت استقلال وارد لیگ پانزدهم شود. البته در هفته‌های ابتدایی کادرفنی از کریمی زیاد بازی نمی‌گرفت چون آماده نبود اما این بازیکن در جدال جام‌حذفی نمایشی درخشان داشت و با ساختن دو گل تیمش، مرد اول استقلالی‌ها در جناح چپ بود تا نشان دهد به روزهای خوب برگشته است.

از بازی حذفی شروع کنیم.

بازی سختی بود و ما پیش‌بینی می‌کردیم که رقیب گمنام با دوبرابر توان خود بازی کند و بدود. در این‌گونه بازی‌ها همیشه تا زمان زدن اولین گل، تیم استرس دارد و با عجله دنبال گل زدن است، به همین خاطر شاید بیشتر بازی احساسی به چشم بیاید تا بازی منطقی و هدفمند.

به‌هر‌حال انتظار این بود که استقلال زودتر از دقیقه 22 گل بزند.

موقعیت‌های زیادی داشتیم که قدرش را ندانستیم ضمن اینکه سمنانی‌ها خیلی خوب می‌دویدند و آمده بودند که شگفتی خلق کنند. فرق نمی‌کند دقیقه اول گل بزنی یا دقیقه آخر، مهم، برد استقلال بود که اتفاق افتاد، آن هم با اختلاف 5 گل.

2 گل از این 5 گل را تو ساختی؟

خدا را شکر. خیلی در این هفته‌ها تلاش کردم تا عقب‌ماندگی از تیم را جبران کنم. شاید روزی سه نوبت هم تمرین کردم تا به شرایط مطلوب برسم که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده و بازی با شهرداری سمنان هم اعتماد به نفسم را تقویت کرد تا دوباره همان بازیکنی شوم که طرفداران انتظار دارند ببینند. از اول هم گلسازی را بیشتر از گلزنی دوست داشتم و این اتفاق خوب مقابل شهرداری سمنان دو بار رخ داد.

در جناح چپ زوج خوبی هم با میثم مجیدی تشکیل دادید و خیلی هماهنگ بودید.

بله میثم و من درک کاملی از بازی یکدیگر پیدا کردیم و امیدوارم این هماهنگی بازی به بازی بیشتر شود تا نتیجه‌‌اش موفقیت استقلال در جام‌های پیش‌رو باشد. به نظرم بازی با شهرداری سمنان جدای از تمام حساسیت‌هایی که در جام‌حذفی داشت، برای ما یک بازی تدارکاتی مناسب تا قبل از آغاز دوباره لیگ‌برتر بود که نتیجه تمرینات و اردوی آخر خودمان را ببینیم چون در این وقفه لیگ ما تمرینات زیادی انجام دادیم و نیاز بود که برای هماهنگی بیشتر چنین بازی‌ای انجام می‌دادیم.

قبول داری از استقلال امسال انتظارات خیلی بالاست؟

بله قبول دارم اما باید منطقی و به دور از احساس شرایط تیم را ببینیم. استقلال امسال دست به خانه‌تکانی اساسی زده و جوان‌تر شده است، به همین خاطر برای رسیدن به فرم مطلوب و هماهنگی نیاز به گذشت زمان دارد. شخصاً اعتقاد دارم ما تیم خیلی خوب و جوانی داریم که اگر هواداران با صبوری حمایتش کنند، می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. صبر و حوصله داشته باشید، استقلال رؤیایی زیاد دور از دسترس نیست و من ایمان دارم که این تیم می‌تواند خاطرات تلخ سال‌های اخیر را از اذهان پاک کند.

حالا که به روزهای خوب برگشتی و طرفداران روی پاس گل‌های تو حساب باز کرده‌اند، دوست داری کدام مهاجم استقلال با پاس‌های تو برای آقای گلی تلاش کند؟

سجاد شهباززاده. برای آقای گلی سجاد، هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم چون بدون هیچ اغراقی اعتقاد دارم آقای گلی امسال تنها لیاقت این بازیکن است. اگر کادرفنی به من اعتماد کند و در ترکیب اصلی باشم، شک نکنید که برای سجاد یک پاس گل می‌فرستم.

مثل اینکه خیلی رابطه خوبی با هم دارید؟

هم دوست صمیمی هستیم هم همشهری، به همین خاطر هم چشم‌بسته در زمین همدیگر را پیدا می‌کنیم.

پس سایر مهاجمان استقلال روی پاس‌های تو حساب نکنند؟

(با خنده) نه بابا اتفاقاً برای همه مهاجمان از جمله پروپییچ هم پاس‌های کافی کنار گذاشته‌ام.

روز سه‌شنبه هم باید در تبریز به مصاف گسترش فولاد بروید؟

یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما جدال با همین گسترش فولاد است چون تیمی هستند تاکتیکی که از یک مربی جوان و باهوش سود می‌برند. فقط کافی است به چند بازی گذشته گسترش نگاه کنید تا پی ببرید چقدر خوب توپ را به جریان می‌اندازند و رقبای خود را تحت فشار می‌گذارند. البته ما هم به شرایط خوب‌مان رسیدیم و با بازگشت ملی‌پوشان قدرتمندتر راهی تبریز می‌شویم تا با دست پر و سه امتیاز به تهران برگردیم.

تیم‌ملی هم دست به جوانگرایی زده است. چقدر امیدواری دوباره در لیست کروش قرار بگیری؟

امسال تنها با این هدف در استقلال ماندم که دوباره به پیراهن مقدس کشورم برسم. من در این سال‌ها بارها در اردوی تیم‌ملی حاضر بودم و الان هم تمام فکر و ذکرم این است تا یکی از 11 سرباز اصلی کروش در راه جام‌جهانی‌ 2018 روسیه باشم. البته رسیدن به این هدف مستلزم آن است که در استقلال خوب بازی کنم تا چشم کروش را بگیرم.

بازی‌های تیم‌ملی را مقابل گوام و هند دیدی؟

دیدم و خوشحالم که تیم‌ملی با دو برد قاطع به صدر جدول صعود کرد. به نظرم اگر بتوانیم در بازی پیش‌رو با عمان با برد از زمین خارج شویم، کار صعودمان نهایی می‌شود.

 

 




تاریخ : یکشنبه 94/6/22 | 11:2 عصر | نویسنده : قائم

چند روزی هست که علی فتح اله زاده هواداران استقلال را به هول و ولا انداخته است. حس غریبی که بارها نمونه اش را به هواداران القا کرده اند. شبیه آن روزهایی که لیست آسیا را دیرفرستادند و هرروز خبرهایی از بخشش کنفدراسیون آسیا آبی ها را درگیر شادی های کاذب می کرد.

حالا مدیرعامل سابق و محبوب استقلال که در حال تفریحات سالم با ژنرال در سواحل ترکیه است و گویا دارد به قول خود ده درصد مانده اسناد هشت تایی شده قرمزها را جمع آوری می کند با هزاران سوال بی جواب از مردم ،از پیشکسوتان و حتی مورخان روبرو شده است؟

 

عدد چهار...

چرا در این نیم قرن که از هویت سازی کذایی پرسپولیسی ها و تیم قدرتمند رسانه ای سرخ می گذرد هیچ کسی پرونده هشت تایی ها را باز نکرده است؟ در همه این سالها که باشگاه استقلال به فتح الفتوحات آسیایی اش مشغول بود و سران باشگاه پرسپولیس هواداران خود را با یک عدد که نشانه یک برد دو امتیازی است بازی می دادند تا نا کامی های دهه نود و هشتاد را فراموش کنند باشگاه استقلال هرگز به این بازی کودکانه با یک عدد ورود نکرد؟ اگر هم عدد چهاری مطرح شد حرکتی خودجوش ماحصل اتفاقی در عصر حاضر بود که هوادار آبی لذتش را نه فقط روی چندکاغذ پاره متعلق به نیم قرن پیش که در استادیوم آزادی چشید. 

 

عدد نه...

هوادار استقلال به جای اینکه منتظر تکمیل اسناد هشت تایی ها باشد باید به تاریخ احترام بگذارد. به شمارگان ثبت شده دربی. همان تاریخچه ای که خبر از برتری آبی پوشان در مجموع بازی ها می دهد. هوادار استقلال باید به تاریخ افتخار کند. تاریخی که پر است از حضور پرافتخار استقلال دوستاره در نیمه نهایی آسیا. این قصه شیرین نه به نیم قرن پیش که به دو سه سال پیش تعلق دارد. همین چند سال پیش الهلال عربستان در خانه اش آنچنان توسط آبی های ایران تحقیر شد. استقلال در تاریخچه رقابتهای آسیایی هرگز در یک فصل در خانه رقبای عربی 9 گل دریافت نکرده است. تاریخ دروغ نمی گوید.

 

عدد دو هزار و هفتصد...

به واقع نمی توان تاریخ را تحریف کرد. دوهزار و هفتصد روز قبل ،رقیب دیرینه استقلال جشن قهرمانی گرفت و دو فصل پیش جشن نایب قهرمانی! این واقعیات تلخ تاریخ است. روز قعرنشینی رقیب سنتی در لیگ برتر . غرق بودن سران یک باشگاه از بازیکنان گرفته تا تیم رسانه ای باشگاه در یک عدد بلای بزرگی است که در این سالها بر سر پرسپولیس آورده

اند.هرگاه که هوادار از ناکامی تیمش اشک ریخت برای التیام این دردها جشن شش تایی ها گرفتند و یا در پربیننده ترین برنامه تلویزیونی نبش قبر کردند تا برگردند به یک هویت گمراه کننده.به همان عددی که همواره پشتش پنهان می شوند.

 

عدد یک ...

بله، باید به تاریخ احترام گذاشت و به شعور مردم. به شعور هوادارانی که معنای افتخار را نیم قرن در اوج بودن می دانند. اگر عددی را هم قرار است  در بوق و کرنا کنند آن عدد یک است. عددی که رتبه استقلال را در ادوار پانزده ساله لیگ برتر نشان می دهد.

 

 




تاریخ : یکشنبه 94/6/22 | 11:1 عصر | نویسنده : قائم

سرپرست تیم استقلال گفت: در صورتی که مشاهده کنیم مصاحبه بعد از بازی برای بازیکنان تیم دردسرساز می شود، صحبت درباره هر مسابقه را به فردای آن روز موکول خواهیم کرد.

منصور پورحیدری ، درباره دیدار شب گذشته تیم استقلال مقابل شهرداری سمنان و اتفاقات این مسابقه صحبت کرد. وی همچنین در رابطه با برخی حواشی رخ داده پس از پایان این مسابقه صحبت هایی انجام داد که متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

*انتظار این برد را داشتید؟

بله. بازی خیلی خوبی انجام دادیم که به نوعی یک مصاف خوب برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین بازیکنان تیم هم محسوب می شد.

*شهرداری سمنان را چطور ارزیابی کردید؟

آنها تیم خیلی خوبی داشتند و فراتر از انتظار ظاهر شدند.

*شاخصه مهم این تیم را در چه قسمتی دیدید؟

مهم این بود که آنها پس از گل خوردن تغییری در روند کاری تیم شان ایجاد نمی شد. بازیکنان حریف حتی پس از دریافت گل های سوم و چهارم باز هم حمله می کردند و در کارهای دفاعی برهم ریختگی خاصی در خط دفاعی شان به چشم نمی خورد.

*از گلزنی پروپیچ خوشحال شدید؟

اتفاقا مهم ترین نکته این بازی برای استقلال این بود که بالاخره این بازیکن توانست گلزنی کند. او در چند مسابقه قبلی موفق به این کار نشده بود و فکر می کنم نیاز داشت که این اتفاق برایش رخ دهد.

*شهباززاده در حد انتظار بود؟

بله. از این بابت هم خوشحال هستیم که شهباززاده با گلزنی به جمع بازیکنان تیم برگشت. او یک نمونه کامل از بازیکن خوش اخلاق و منضبط است که در بحث فنی هم عملکرد خیلی خوبی دارد.

*استقلال به فولاد رسید. دوست دارید در بازی بعدی میزبان باشید یا میهمان؟

به اعتقاد من تیم هایی که می خواهند در جام حذفی به عنوان قهرمانی دست یابند در قید و بند میهمان و میزبان بودند نیستند. ما باید در بازی های باقیمانده با قدرت ظاهر شویم چون جام حذفی بهترین راه برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیاست و با 5 بازی می توان سهمیه گرفت.

*بحث بدهی اسپانسر روی پیراهن استقلال به باشگاه به کجا رسید؟

من در جریان این مسائل نیستم و در واقع ارتباطی هم به من پیدا نمی کند. مسئولان باشگاه در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

*آیا تقاضای به تعویق افتادن بازی با راه آهن را دارید؟

ما طبق برنامه باید دو روز بعد از بازی که با نفت داریم به مصاف راه آهن برویم. این در حالی است که پس از بازی ما و راه آهن لیگ 18 روز تعطیل خواهد شد. چه اشکالی دارد که ما با یکی، دو روز تاخیر با راه آهن دیدار داشته باشیم. به همین خاطر قصد دارم به سازمان لیگ بروم و در این باره با مسئولان کمیته مسابقات صحبت کنم.

*چرا حنیف مصاحبه انتقادی درباره وزارت ورزش انجام داده است؟

اولا باید بگویم که منظور او از بیان این صحبت ها شخص وزیر نبوده است.  در ثانی وقتی بازیکن پس از بازی با حالت خسته شروع به حرف زدن می کند ممکن است نتواند منظورش را درست بیان کند. از این رو و با توجه به این اتفاق درصدد هستیم تا در صورت تکرار چنین مسائلی مصاحبه بازیکنان پس از هر بازی را به فردای آن روز موکول کنیم.

*بازی با گسترش فولاد را چطور پیش بینی می کنید؟

این بازی در خانه حریف برگزار می شود و طبیعتا برای ما آسان نیست. تیم گسترش فولاد جوان و پرانرژی است که در مصاف با تیم جوان شده استقلال قطعا یک فوتبال زیبا را رقم خواهد زد. ما برای برد به تبریز می رویم تا از کورس رقابت عقب نیفتیم.

 

 




علی جباری کاپیتان سال های دور استقلال می گوید برد 8 بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس واقعیت داشته است. او در این گفت و گو توضیح می دهد که در سال 1345 چه اتفاقی افتاده است. البته جباری چند بار در طول مصاحبه می گوید سال ها از آن بازی گذاشته و جزئیاتش به یادش نمی آید.
آقای جباری، علی فتح الله زاده گفته استقلال 8 گل به پرسپولیس در سال 1345 زده. واقعا پرسپولیس بوده؟
بله، همین باشگاه پرسپولیس بود. ولی بگذارید کمی برایتان توضیح بدهیم. باشگاه شاهین مدتی محروم بود. پس از پایان محرومیت این باشگاه، تعدادی از پرسپولیسی ها از جمله همایون بهزادی به شاهین ملحق شدند. وقتی شاهین محروم شد، پرسپولیس شروع به کار کرد و پس از اینکه محرومیتش به پایان رسید، تعدادی از بازیکنان به این تیم رفتند و تعدادی هم در پرسپولیس ماند. فکر کنم آنها که رفتند در حد 3،4 نفر بودند و بقیه در پرسپولیس به کارشان ادامه دادند.
مطمئن هستید آن تیم همین پرسپولیس بود؟
بله، مطمئن هستم. پرسپولیس دیگری وجود نداشت. الان در ذهنم نیست که چه بازیکنانی در پرسپولیس آن زمان بازی می کردند. من پیر شده ام ولی به زودی اسامی کامل تیم شان را می گویم.
شما چند گل در بازی زدید؟
این را هم یادم نیست.
2 گل نزدید؟
نمی دانم، واقعا به یادم نمی آید. سال های زیادی از آن بازی گذشته است.
مگر بازی مهمی نبود؟
چرا. اتفاقا ورزشگاه امجدیه هم در آن روز پر از تماشاگر بود ولی من سنم بالا رفته و واقعا یک چیزهایی را یادم نمی آید. تنها چیزی که یادم می آید این است که پس از محروم شدن شاهین، پرسپولیسی ها به پیکان رفتند. یک دوره سه ماهه هم در این تیم بودند و در اروپا هم اردو زدند. منتهی آقای عبدو از آنها خواست که به پرسپولیس بروند. همان زمان شاهین هم داشت کم کم شروع به کار می کرد و چند بازیکن به این تیم رفتند و بقیه ماندند. این چیزهایی است که من به یادم می آید.
چرا تا الان هیچکدام درباره این بازی حرف نزدید و به ناگهان یادتان افتاد؟
ما که اینطوری نیستیم برای 6 گل زدن جشن بگیریم. مگر ما برای سه تا سه تا زدن جشن گرفتیم؟ این کارها درس نیست. چرا گل زدن را افتخار می دانند؟ افتخار زمانی به دست می آید که شما پرچم تان بالا می رود و روی سکو می روید. گل زدن افتخار نیست. بایرن به ایران آمد و 6 گل خورد و رفت. الان باید جشن بگیریم که به این تیم 6 گل زده ایم؟ این که افتخار نیست.
برایشان اهمیت دارد که دربی را با 6 گل برده اند.
من فکر می کنم کمبود دارند که چنین جشنی می گیرند. به هر حال در آسیا افتخاری به دست نیاورده اند و می خواهند اینطوری خودشان را مطرح کنند. استقلال دو بار قهرمان آسیا شده است. دو بار هم نایب قهرمان شده و به مقام سومی رسیده است. پرسپولیسی ها چطور؟ من شنیده ام می گویند اینها که برای سال ها قبل است. چرا شما یک بار مقام نیاورده اید؟ اصلا تا به حال شده نزدیک سکوی آسیا شوید؟ با اینهمه دبدبه و کبکبه و حمایت صدا و سیما و مطبوعات، پرسپولیس یک بار در آسیا روی سکو نرفته است. حتی نزدیک سکو نشده است. یعنی چه که قهرمانی های استقلال مربوط به قبل بوده است؟
بعضی از استقلالی ها می گویند دربی سال 52 واقعی نیست. نظر شما چیست؟
بالاخره ممکن است یک روز تیمی 6 گل بخورد. همانطور که گفتم بایرن هم آمد ایران و 6 گل خورد. به خدا این جشن و پایکوبی ندارد.