سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 94/6/30 | 5:7 عصر | نویسنده : قائم

محسن کریمی بی تردید پدیده این فصل استقلال است، بازیکنی که اواخر فصل گذشته مورد توجه سرمربی وقت استقلال قرار گرفت اما در این فصل به خاطر عملکرد درخشانش خیلی زود موفق شد به تیم امید برسد.

فردا محسن کریمی تولد 21 سالگی اش را با کلی رویاهای درخشان جشن خواهد گرفت. شاید سال پیش در چنین موقعی کمتر کسی تصورش را می‌ کرد که او بتواند روزی به یکی از ستاره های جوان استقلال تبدیل شود اما تنها چند بازی در فصل گذشته کافی بود تا تمامی کارشناسان متوجه شوند که چه بازیکن بزرگی در حال ظهور با پیراهن آبی است. بازیکنی که حالا اگر نگوییم بهترین بازیکن استقلال است بی تردید یکی از ستاره های تاثیرگذار تیمش محسوب می‌ شود.

پدیده ساری سکوی پرش کریمی

محسن کریمی در رده نوجوانان فوتبالش را در تیم پدیده ساری شروع کرد. در این تیم آموزش های اولیه را دید تا بتواند روزی به بازیکن بزرگ تبدیل شود. اما حضور او در ساری چندان طول نکشید چراکه کریمی خیلی زود زادگاهش را به مقصد پایتخت ترک کرد تا بتواند روزهای خوبش را در یک تیم پرهوادار جستجو کند. کریمی خیلی زود با جوانان استقلال قرارداد بست و دو سال در آنجا فعالیت کرد. او بعد از 2 سال وارد تیم امیدها شد و موفق شد در تیم تحت هدایت سیروس دین محمدی 25 گل به ثمر برساند که یک آمار فوق العاده برای بازیکنان رده پایه محسوب می‌ شود. سیروس دین محمدی در این باره به ورزش سه می‌ گوید: ماده شد آمن اوایل که سر تمرین امیدها رفتم، یکسری بازیکن از رده جوانان آماده بودند تا با ما تمرین کنند اما من گفتم تمام این بازیکنان باید اول تست بدهند، شاید آنها به درد ما نخورند. اما من در آن تیم بسیار از سبک محسن کریمی رضایت داشتم. به همین دلیل خیلی زود او را به تیم امید اضافه کردم. محسن کاپیتان تیم ما بود و بازی های بسیار خوبی برای ما انجام داد. 

اولین جرقه های ستاره شدن

جالب است که بدانید قبل از اینکه محسن کریمی مورد توجه امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت استقلال قرار بگیرد، رسول خطیبی سرمربی سابق تراکتورسازی او را پسندیده بود. در نیم فصل اول فصل گذشته تیم امیدهای استقلال بازی دوستانه ای با تیم بزرگسالان تراکتورسازی انجام داد. سیروس دین محمدی در این باره می گوید: در آن زمان ما آن بازی را 4 بر یک باختیم اما محسن تنها گل ما را زد و عملکرد بسیار خوبی داشت. همان موقع رسول خطیبی به من گفت که اجازه بده محسن را به تراکتورسازی ببریم اما من این اجازه را ندادم. من در آن زمان گفتم که او می‌ تواند برای استقلال بازیکن مثمرثمر شود. 

ماجرای پیشنهاد صبا چه بود؟

فصل گذشته امیر قلعه‌نویی ادعا کرد که محسن کریمی پیش از اینکه به تیم بزرگسالان اضافه شود، قصد داشت رضایتنامه اش را بگیرد و با صبای قم قرارداد امضا کند اما پسر قلعه‌نویی از سرمربی آن روزهای استقلال درخواست کرد که او وارد تیم بزرگسالان شود که البته مورد توجه امیر قلعه‌نویی هم قرار گرفت. سیروس دین محمدی در مورد آن اتفاق اینطور توضیح می‌ دهد: خیلی از بازیکنان چنین خواسته ای داشتند و می‌ خواستند ما رضایتنامه آنها را بدهیم. اما وظیفه دادن رضایت نامه با من بود من از محسن خواستم که تمرین کند و وقتی دیدم بازیکن مستعدی هست، اجازه خروج او را ندادم حتی می‌ توانید از خودش بپرسید که در مقطعی می‌ خواست به سربازی برود و درسش را رها کند. اما من گفتم که درست را بخوان تا بتوانی همچنان برای استقلال بازی کنی، بعد از آن هم من خودم او را به تیم بزرگسالان معرفی کردم. 

ستاره دربی های پایه

جالب است که بدانید محسن کریمی در دربی های پایه هم عملکرد خوبی داشت و حالا منتظر فرصت از سوی کادرفنی است تا بتواند در دربی بزرگسالان هم توانایی های خود را نشان دهد. کریمی در دربی فصل گذشته به دلیل مصدومیت نتوانست برای تیمش بازی کند و حالا هفته یازدهم یک روز ویژه برای ستاره جوان استقلال است. کریمی فصل گذشته و در دربی امیدها موفق شد دو گل برای استقلال بزند تا تیمش با همین دو گل برنده بازی شود. 

بازی سرنوشت ساز کریمی

برای محسن کریمی بازی برگشت فصل گذشته برابر صبا یک بازی ویژه است. در آن روزها استقلال در بحران حضور داشت و شاگردان امیر قلعه‌نویی به پیروزی برابر این تیم نیاز مبرم داشتند. پیروزی ای که اتفاق افتاد و محسن کریمی نقش اول آن بازی را برعهده داشت. بعد از بازی با صبا بود که همه لب به تحسین ستاره جوان استقلال گشودند و حالا او این فصل نشان داده که ارزش حمایت هایی که از او شده است را داشته است.