سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 94/3/19 | 12:6 عصر | نویسنده : قائم

تکلیف ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ و فولاد هنوز معلوم نیست.

تکلیف ادامه همکاری دراگان اسکوچیچ و فولاد هنوز معلوم نیست. با اینکه گفته می شود او با فولاد تمدید کرده و فصل آینده هم در اهواز می ماند اما ثبت نشدن قرارداد جدید او در هیات فوتبال خوزستان ابهامات زیادی را درباره آینده او به وجود آورده است. حتما می دانید که او یکی از گزینه های سرمربیگری استقلال است و حتی شاهرخ سبک دست هم در صحبتهای دیروزش، اسکوچیچ را تائید کرده است. در چنین شرایطی یکی از نزدیکان اسکوچیچ در گفتگو با خبرنگار ما وضعیت او را اینگونه شرح می دهد: اسکوچیچ به محض بازگشت به ایران به اهواز می رود تا به کارش در فولاد ادامه دهد. او البته نگران وضعیت مدیریتی باشگاه است و نمی داند که آیا بازیکنان مورد نظرش جذب می شوند یا نه.

این فرد نزدیک به سرمربی فولاد درباره علاقه استقلال به دراگان می گوید: استقلال تا امروز پیشنهاد رسمی برای جذب  او نداده اما اگر این باشگاه اسکوچیچ را می خواهد باید رضایتنامه اش از فولاد را بگیرد.

 




تاریخ : سه شنبه 94/3/19 | 12:4 عصر | نویسنده : قائم

مدیر عامل باشگاه استقلال از اجاره سه ساله باشگاه استقلال به مبلغ 90 میلیارد تومان به یکی از اعضای هیات مدیره آبی‌پوشان خبر داد.

بهرام افشارزاده گفت : با بیان اینکه اعضای هیات مدیره استقلال به زودی از سوی وزارت ورزش معرفی خواهند شد، گفت: بیست و هفتم اسفند پارسال قرار داد اولیه برای این اجاره سه ساله با آقای سبک دست امضا شد و روز یکشنبه نشست دوباره ای با آقای سبک دست و همچنین آقای خادم داشتیم و صحبت های امیدوارکننده ای در این نشست مطرح شد.

وی افزود: قرار بر این است که در همین خصوص نشست جداگانه هم با وزیر ورزش داشته باشیم و بعد از آن همکاری را نهایی کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره مبلغ توافق شده بین باشگاه استقلال و سبک دست گفت: 90 میلیارد تومان برای این همکاری پیش بینی شده است که باید طبق قرار طی سه سال پرداخت شود. 

وی اضافه کرد: قرار بر این است که چکی به مبلغ 10 میلیارد تومان هم به دفتر حقوقی وزارت ورزش ارائه شود تا اگر در مقطعی شاهد کوتاهی در پرداخت بودجه از طرف آقای سبک ‌دست بودیم از این چک برداشت شود.

افشارزاده افزود: تا پایان هفته وضعیت نهایی حامی مالی و همچنین اعضای هیات مدیره و سرمربی این باشگاه مشخص خواهد شدتا نگرانی هواداران برای یارگیری در فصل نقل و انتقالات از بین برود.

وی درباره اینکه با این اتفاق، وضعیت برگزاری مزایده پس از پایان فصل نقل و انتقالات چه خواهد شد و تکلیف برنده مزایده ای که قرار است انجام شود چیست، گفت : دیگر  مزایده ای در کار نخواهد بود و باشگاه به اجاره سه ساله حامی مالی درخواهد آمد.

مدیر عامل استقلال همچنین درباره پرسپولیس گفت: این اتفاق برای باشگاه پرسپولیس نیز اتفاق می افتد و طبق صحبتی که آقای خادم با یکی از حامیان مالی انجام داده است ، پرسپولیس هم سه ساله اجاره داده خواهد شد.

مدیر عامل باشگاه استقلال در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: برای فصل آینده مسابقات تا امروز با هیچ بازیکنی مذاکره نداشته ایم اما به محض مشخص شدن اعضای هیات مدیره و نهایی شدن اجاره باشگاه مذاکرات خود را آغاز می کنیم اما با توجه به این که از 10 مرداد مسابقات لیگ شروع می شود باید در این زمینه کارهای خود را با سرعت انجام دهیم.

وی همچنین درخصوص سرمربی استقلال برای فصل آینده گفت: چند گزینه داخلی و خارجی در نظر داریم اما همه چیز منوط به نهایی شدن وضعیت هیات مدیره است که به احتمال خیلی زیاد تا آخر هفته انجام می شود.

 




تاریخ : سه شنبه 94/3/19 | 12:2 عصر | نویسنده : قائم

مالک موقت استقلال فیروز کریمی و مجید نامجو مطلق را از لیست گزینه‌های نیمکت باشگاه خارج کرده و حالا منصوریان و مظلومی، باید با دو گزینه خارجی باشگاه رقابت کنند.

اجاره استقلال به سبک‌دست، باعث شد شفاف تر بتوان درباره استقلال فصل آینده صحبت کرد. استقلالی که اگر مثل پرسپولیس سال قبل دچار مشکلات مدیریتی نشود حداقل تا سه سال خصوصی خواهد بود. سبک‌دست در اولین اظهارنظرش، 3 گزینه داخلی و 2 گزینه خارجی را به عنوان کاندیداهای نیمکت آبی‌ها معرفی کرده است: «علیرضا منصوریان، پرویز مظلومی، جواد زرینچه و دو گزینه خارجی گزینه‌های اصلی هدایت تیم استقلال در لیگ پانزدهم هستند که کمیته فنی در حال بررسی آنها است. با توجه به اینکه اسکوچیچ با باشگاه فولاد قرارداد بسته بحث حقوقی در این بین مطرح است و باید بین دوباشگاه استقلال و فولاد در این خصوص مذاکره و توافق صورت گیرد. هنوز صحبتی بین دوباشگاه در این زمینه صورت نگرفته اما نمی‌دانم اعضای هیئت مدیره با اسکوچیچ صحبتی داشته‌اند یا نه.»

صحبت‌های سبک‌دست نشان می‌دهد کریمی و نامجو مطلق دیگر جزو گزینه‌های استقلال نیستند و مربی آینده باشگاه یک نفر از بین منصوریان، مظلومی، زرینچه و اسکوچیچ خواهد بود. سبک‌دست درباره دومین گزینه خارجی استقلال حرفی نزد.

 




تاریخ : سه شنبه 94/3/19 | 12:1 عصر | نویسنده : قائم

مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال درمورد وضعیت بحرانی این باشگاه گفت: متأسفانه استقلال در حساس‌ترین زمان ممکن بلاتکلیف است و با این وضعیت در فصل آینده هم نتیجه نمی‌گیرد.

محمود فکری  در مورد شرایط فعلی تیم فوتبال استقلال گفت: وضعیت استقلال واقعاً نگران‌کننده است. استقلال در حال حاضر شرایط حساسی دارد و مهمترین موضوع برای آماده‌سازی یک تیم همین مقطعی است که در آن هستیم. ادامه این وضعیت به ضرر استقلال است و این درحالی است که این تیم در دو سال گذشته هم نتیجه نگرفته است.

وی در ادامه افزود: هواداران از استقلال انتظار قهرمانی دارند ولی با این شرایط تیم در فصل آینده هم موفق نمی‌شود. متأسفانه باز هم مشکلات گذشته وجود دارد ولی بعضی‌ها در آخر فصل فقط یقه سرمربی را می‌گیرند که چرا این تیم قهرمان نشد. هیچکس این مشکلات را و همچنین مشکلاتی را که در طول فصل به وجود می‌آید، نمی‌بیند و به آنها توجه نمی‌کند.

فکری در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال باید مربی خارجی بیاورد یا داخلی، گفت: فعلاً که همه بلاتکلیف هستند و در استقلال کسی تصمیم‌گیرنده نیست. در حال حاضر از داخل و خارج و از زمین و هوا گزینه مطرح می‌شود و احتمالاً استقلال از کره مریخ هم گزینه خواهد داشت. فعلاً باید منتظر ماند و دید اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل چه افرادی خواهند بود.

مربی تیم فوتبال استقلال در پایان تصریح کرد: انتخاب سرمربی به تیم جدید مدیریت باشگاه مربوط می‌شود. شاید مدیران باشگاه به مربی خارجی اعتقاد داشته باشند و شاید هم مربی داخلی بیاورند. باید بودجه باشگاه استقلال را هم در نظر گرفت، چون اگر قرار باشد مربی سطح بالای خارجی بیاید، باید هزینه میلیاردی صورت بگیرد. استقلال نباید مربی آزمایشی بیاورد. این تیم نیاز به یک مربی باکارنامه و کاربلد دارد.

 




تاریخ : سه شنبه 94/3/19 | 12:0 عصر | نویسنده : قائم

استقلال برای دومین سال پیاپی از رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا بازماند و فصل را بدون جام و سهمیه آسیایی به پایان برد.

استقلال تهران به عنوان یکی از ریشه دارترین و قدیمی ترین تیم های فوتبال ایران که قدمتی هفتاد ساله دارد، این روزها به قدری دچار آشفتگی و نابسامانی است که هوادارانش از همین الان نگران تکرار دو فصل ناکامی تیم شان در لیگ پانزدهم هستند. آبی پوشان پایتخت پس از اینکه در فصل 91-92 با هدایت امیر قلعه نویی فاتح لیگ برتر شدند، دو فصل گذشته را بدون کسب جام و سهیمه آسیایی به پایان رساندند تا حسابی هواداران خود را ناراضی و ناامید کنند.

در حال حاضر که تیم های لیگ برتری طبق لیست مربیانشان در حال مذاکره با بازیکنان مورد نظر برای فصل آینده هستند، استقلال هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده است. عدم انتخاب سرمربی تنها مشکل این تیم نیست و هنوز هیئت مدیره این تیم نیز که پس از پایان لیگ چهاردم به نوعی از هم پاشید، اعضای خود را به طور کامل معرفی نکرده است. عدم تکمیل اعضای هیئت مدیره نیز پایان مشکلات آبی پوشان در مقطع فعلی نیست و آنها با استعفای افشارزاده مدیرعامل هم ندارند و در حال حاضر با حکم سه ماهه وزرات ورزش افشارزاده به عنوان سرپرست موقت در این تیم فعالیت خواهد کرد. در کنار این مشکلات استعفای ناگهانی علی نظری جویباری که در فصل های اخیر مرد اول نقل و انتقالات تیم استقلال بود، این تیم در فصل نقل و انتقالات فعلا بلاتکلیف و بی هدف است. مشکل دیگری که آبی پوشان را برای فصل 94-95 به شدت نگران کرده، عدم پرداخت حقوق بازیکنان تا سقف پنجاه درصد می باشد و این بدان معناست که بازیکنان این تیم در حال حاضر بازیکن آزاد بوده و می توانند براحتی به تیم دیگری ملحق شوند.

 




تاریخ : شنبه 94/3/16 | 4:16 عصر | نویسنده : قائم

برای استقلال مربی داخلی مناسب‌تر است یا مربی خارجی؟

استقلال در دو فصل اخیر مسابقات لیگ برتر نه تنها جامی برای آبی‌پوشان نگرفت بلکه آنها از تصاحب سهمیه آسیایی نیز محروم شدند تا قلعه‌نوعی پرافتخارترین مربی لیگ حرفه‌ای دستان خود را به صورتش بگیرد و حسرت بخورد.

پس از پایان مسابقات لیگ برتر قلعه‌نوعی با اینکه می‌خواست پس از یک هفته تفکر در مورد ماندن یارفتن خود از استقلال تصمیم‌گیری کند اما ناگهان از سوی هیأت مدیره باشگاه برکنار شد تا به همکاری او با آبی‌پوشان پایتخت خاتمه داده شود و امیر با ناکامی تیم محبوبش را ترک کند. پس از این بود که گمانه‌زنی‌ها در مورد سرمربی جدید آبی‌پوشان شروع شد و هر کس از ظن خود حرفی می‌زد و بحثی راه می‌انداخت. یکی می‌گوید فلان مربی خارجی هدایت آبی‌پوشان را برعهده می‌گیرد و دیگری از سرمربیان وطنی تعریف و تمجید می‌کند. در سوژه امروزمان این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم که آیا برای هدایت استقلال گزینه خارجی خوب است یا داخلی؟ گزارش تهیه شده پیش روی شما عزیزان و همراهان گرامی قرار دارد:

یک مربی خارجی کارنامه دار
علی جباری، پیشکسوت استقلال

مربیان ایرانی شبیه هم هستند، همین امیر قلعه‌نوعی مگر برای استقلال کم مقام آورد؟ او در سال‌های قبل نتایج بسیار خوبی کسب کرده اما با توجه به نتایج دو سال گذشته و عدم نتیجه‌گیری، من معتقد هستم یک مربی خوب خارجی می‌تواند برای استقلال بسیار مفید باشد. شما تیم پرسپولیس را در نظر بگیرید. آیا این تیم بعد از نیم فصل تغییری داشته و بازیکن جدیدی گرفته؟
اما آنها با آوردن یک سرمربی خوب خارجی مقدار زیادی از مشکلات خود را برطرف کردند. استقلال نیز به یک شوک نیاز دارد که من معتقدم بعد از دو فصل، یک سرمربی خوب خارجی می‌تواند شوک مورد نظر را ایجاد کند. حالا در کنار این سرمربی خوب می‌توان 2 مربی داخلی را نیز در کنار آنها قرار داد تا هم بتوانند کسب تجربه کنند و هم برای آینده استقلال روی آنها سرمایه‌گذاری شود. البته این سرمربی باید یک کارنامه کاملاً خوب داشته باشد تا استقلال را بتواند در فصل آتی موفق کند.

گزینه داخلی ارجحیت دارد
هادی طباطبائی، دروازه‌بان سابق استقلال

باید شرایط تیم و مربی مورد نظر را برای همکاری بررسی کرد و دید آیا مربی خارجی برای استقلال می‌تواند مفید واقع شود یا مربی داخلی.
به نظر من ابتدا باید مسئولان بررسی کنند که آیا مربی داخلی می‌تواند به تیم کمک کند یا خیر؟! و در این مقطع گزینه داخلی خوبی بیکار هست که هدایت استقلال را بپذیرد؟! بی‌شک گزینه‌های داخلی ارجحیت دارند و بهتر می‌توانند مشکلات و حواشی تیم را شناسایی و خنثی کنند اما در صورتی که گزینه داخلی نباشد یا با مسئولان به توافق نرسد آنگاه می‌توان روی گزینه خارجی فکر کرد.
بی‌شک گزینه خارجی هم باید یک مربی آشنا به فوتبال ایران باشد و گزینه خارجی غریب با فوتبال ایران به درد نمی‌خورد چون مدتی طول می‌کشد تا این مربی با جو فوتبال ایران آشنا شود.
درخصوص گزینه ایرانی به نظر بنده علیرضا منصوریان بهترین گزینه است و او از تجربه، انگیزه و تعصب لازم برای هدایت استقلال برخوردار است.

سرمربی خارجی گزینه ایده‌آل تری است
صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال

من مربی خارجی برای استقلال را گزینه بهتری می‌دانم چرا که معتقدم در جمع مربیان داخلی تعداد محدودی هستند که می‌توانند در حیطه سرمربیگری استقلال فعالیت کنند یا بهتر بگوئیم همیشه تعداد محدودی در جمع مربیان حضور دارند که مسئولان باشگاه روی آنها نظر دارند. مثلاً سابقه پرسپولیسی داشتن کافیست تا نیمی از گزینه‌های مربیگری تیم‌های لیگ برتری حذف شوند، بقیه هم باید تجربه حضور در استقلال را داشته باشند و تازه در ردیف مربیان جوان، باتجربه و آینده‌دار هم بتوانند قرار بگیرند . جمع این عوامل به چند گزینه می‌رسد؟ پس بهتر است به سراغ مربیان خارجی خوب و امتحان پس داده بروند و ساز و کاری را فراهم آورند تا این تیم در یک فضای جدید و البته بهتر نفس بکشد آن وقت در استقلال قطعاً شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

اسکوچیچ می‌تواند استقلال را سر و سامان دهد
اصغر حاجیلو، پیشکسوت استقلال

من سال‌ها به عنوان بازیکن در باشگاه استقلال فعالیت کردم بعد از آن هم در قالب سرپرست و کمک مربی و سایر سمت‌ها همواره با این تیم ارتباط تنگاتنگی داشتم به واسطه همین حضور طولانی مدت است که فکر می‌کنم استقلال در شرایط فعلی از لحاظ گزینه‌های سرمربیگری به بن‌بست خورده و نمی‌تواند روی انتخاب یک سرمربی ایرانی جدید حساب ویژه‌ای باز کند اگر این الگو جواب می‌داد امیر قلعه‌نوعی بهتر از همه گزینه‌ها می‌توانست این تیم را به سمت موفقیت سوق دهد. من فکر می‌کنم با توجه به سوابق کاری اسکوچیچ او می‌تواند گزینه برتر سرمربیگری استقلال باشد و این تیم را هم صاحب بازیکنان خوب و آینده‌دار کند و هم نتایج بهتری به همراه استقلال کسب کند

 




تاریخ : شنبه 94/3/16 | 4:14 عصر | نویسنده : قائم

شاید این‌روزها مهمترین خبری که همه هواداران استقلال منتظر شنیدنش هستند، حضور یا عدم حضور منصوریان در استقلال باشد.

منصوریان از یک طرف خود را در نزدیکی نیمکت تیم محبوبش می‌بیند و از طرف دیگر شرایط بحرانی استقلال اورا از قبول مسوولیت می‌ترساند. منصوریان هم مثل همه پیشکسوتان استقلالی سودای حضور در استقلال را در سر دارد اما هشدارهایی که از گوشه و کنار به او داده‌ می‌شود اورا مردد کرده است.

کم نیستند پیشکسوتانی که در مصاحبه‌های خود به منصوریان یاداوری می‌کنند که حضور درنیمکتی که شخصی چون قلعه‌نویی را فصل قبل به خود دیده، آن‌هم در شرایط نامعلوم مدیریتی، جز سوزاندن شانس حضور طولانی مدت‌اش در این تیم آورده دیگری ندارد. تصمیم آن‌قدر برای منصوریان سخت شده‌ که گویا برای مشاوره دست به دامن کیروش هم شده است. او که بخش زیادی از دانش و تجربه خود را مدیون کیروش است با حضور در تمرین تیم ملی نظرش را درباره آینده کاری‌اش و احتمالا حضور در استقلال پرسیده. باید دید سرمربی‌ تیم‌ملی توانسته دودلی منصوریان را از بین ببرد یا خیر.

 




مدیرعامل استقلال گفت:ما با گزینه های مد نظرمان در حال مذاکره هستیم و کار توقف نیافته است.

بهرام افشارزاده در رابطه با شرایط باشگاه استقلال اظهار داشت: منتظریم ببنیم که وزارت ورزش چه تصمیمی درباره باشگاه استقلال می گیرد. باید دید که اسپانسر باشگاه تکلیفش چه می شود.

وی درباره اینکه در سمت مدیرعاملی باقی می ماند یا خیر، افزود: من در این چند روز هر روز در محل کار خود در وزارت ورزش حاضر می شدم تا کارهای مربوط به وزارتخانه را انجام دهم. خودم با کسی تماس نداشتم اما نمی دانم که وضعیت چه خواهد شد. البته مطمئنم که تا اوایل هفته آینده تکلیف مشخص می شود.

مدیرعامل استقلال درباره انتخاب سرمربی این تیم تصریح کرد: ما با گزینه های مد نظرمان در حال مذاکره هستیم و کار توقف نیافته است.

وی درباره درگیری لفظی معینی و ماجدی عنوان کرد: این اتفاق زیبنده این 2 نفر نیست. اخلاق در ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. ای کاش این 2 بزرگوار به جای صحبت در رسانه ها در محل باشگاه و در محیطی دوستانه با هم صحبت می کردند.

افشارزاده درباره قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی گفت: به نظرم ذوب آهن استحقاق این قهرمانی را داشت. آنها در نیم فصل دوم خیلی خوب بازی کردند. البته باید به علی منصوریان نیز بابت داشتن چنین تیمی تبریک گفت.

وی در پایان افزود: می دانم این روزها هواداران استقلال نگرانی های زیادی دارند اما ما نهایت تلاش خود را در باشگاه انجام می دهیم تا فصل آینده روزهای خوبی برای آنها رقم بخورد.

 




سرمربی نفت تهران گفت استقلال نیاز به پوست اندازی دارد.

علیرضا منصوریان هم مهمان حضوری برنامه نود بود. فردوسی پور ابتدا یک مصاحبه چند دقیقه ای از منصوریان در تمرین این تیم نشان داد که کارهایی که منصوریان برای ریکاوری بازیکنانش انجام می داد را به تصویر می کشید.

او درباره این کارها گفت: «من خیلی از کارهایی که انجام می دهم را از تیم ملی در جام جهانی یاد گرفته ام. هر وقت هم که جایی گیر می کنم، یک تلفن به کروش می زنم. کروش در یاد دادن خسیس نیست. کسی که در رئال مادرید سرمربیگری کرده حتما خیلی خب می تواند کمک کند.»
منصوریان در برنامه نود هم گفت: «من حتی نظرم این بود که به هتل هایی نرویم که سپاهان و استقلال و پرسپولیس می روند چون قیمت بازیکنان ما معمولی است ولی این تیم‌ها بازیکنان گران قیمت دارند و شاید نوع رفت و آمد آن‌ها تاثیر بگذارد در بازیکنان ما. نفت تهران 13 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه اش می شود که 65 درصد از آن پرداخت شده است. از این رقم 3 میلیارد تومان برای لیگ قهرمانان آسیا بود.»
منصوریان درباره کادر فنی تیمش گفت: «ما یک گروه کامل هستیم و بیشترین ایده را از اعضای کادر فنی گرفته‌ام. همه ما دست به دست هم دادیم و یک منافع مشترکی داریم به اسم نفت.»
او درباره اینکه آیا الان زمان مناسبی برای بازگشت به استقلال است؟ گفت: «حضور یک نفر در یک مجموعه نمی تواند توقعات را برآورده کند. استقلال نه صرفا بحث من و یحیی باشد، احتیاج به این دارد که اگر امثال ما بخواهد جابجا شود، باید ایده جابجا شود. استقلال جای یک پوست اندازی دارد. هر کسی که قرار است برود آنجا باید از آن ایده حمایت شود. اگر من و یحیی در نفت و ذوب‌آهن موفق شدیم برای این بود که مقاومتی در برابر ایده ما نمی شد. ما احتیاج به زمان داریم. برای نفت زحمت کشیدیم و رفتیم جزو 8 تیم برتر آسیا. من با نفت قرارداد دارم ولی آپشن دارم و آن قدر هم راحت هستم با نفت که اگر بخواهم نروم بگویم. در مجموع می خواهم بگویم اگر قرار باشد یک روز خدمت کنم به استقلال، فقط من را می خواهند یا این بازیکنان جوان را هم می خواهند؟»
منصوریان ادامه داد: «آقای نجف نژاد به من زنگ زد و گفت شما در لیست استقلال هستی. تشکر کردم و گفتم اصول حرفه ای ایجاب می کند الان حافظ منافع نفت باشم. آیا بستر استقلال و پرسپولیس آمادگی ایده های من و یحیی را دارد؟ استقلال نیاز به یک ادبیات جدید دارد.»

 




تاریخ : شنبه 94/3/16 | 4:10 عصر | نویسنده : قائم

داستان از جایی شروع شد که هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از پایان فصل تصمیم گرفت تا به همکاری خود با امیر قلعه نویی خاتمه دهد و این سرمربی پر افتخار بدون کسب جام و سهمیه در این دوره از فعالیتش در تیم استقلال، این تیم را ترک کرد.

س از رفتن امیر قلعه نویی، بهرام افشارزاده مدیرعامل آبی پوشان اعلام کرد که به زودی بهترین گزینه برای هدایت این تیم برای فصل پانزدهم انتخاب و به هواداران معرفی خواهد شد. از ابتدای این اتفاق نام های زیادی برای نشستن روی نیمکت تیم استقلال مطرح شدند که در بین آنها هم گزینه های داخلی به چشم می خورد و هم گزینه های خارجی که روز به روز هم به تعداد آنها افزوده می شد.

در آخرین اقدام استقلالی ها برای انتخاب سرمربی، منصور پورحیدری نماینده باشگاه برای مذاکره با گزینه های داخلی انتخاب شد و این پیشکسوت آبی ها که سابقه بازی، سرمربیگری، مربیگری و سرپرستی را در این باشگاه دارد وظیفه مذاکره با کاندیداهای سرمربیگری استقلال را بر عهده گرفت. نفراتی که قرار است پورحیدری با آنها مذاکره کند رسما اعلام نشده ولی شنیده ها حاکی از آن است که فیروز کریمی، علیرضا منصوریان، جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق و پرویز مظلومی پس سرمربی هستند که بیشترین بخت را برای نشستن روی نیمکت آبی پوشان در لیگ پانزدهم دارا هستند.

فیروز کریمی که در یک برهه چند ماهه سابقه هدایت آبی پوشان را داشت و به هیچ عنوان نیز نتوانست آنگونه که باید در آن مقطع برای استقلال موثر باشد یک بار دیگر در آستانه هدایت این تیم قرار گرفته و باید دید آیا فیروز خان فرصت این را خواهد داشت تا روزهای تلخ سرمربیگری اش در فصل 87 ـ 86 که ماحصل آن کسب 22 امتیاز در 17 بازی بود را بدست آورد یا خیر؟

علیرضا منصوریان کاپیتان اسبق و محبوب تیم استقلال که بیش از ده سال سابقه بازی در این تیم را دارد، از جدی ترین گرینه های جانشینی قلعه نویی به شمار می رود. کارنامه درخشان منصوریان همراه با تیم نفت باعث شده تا هواداران بی صبرانه انتظار حضور وی را در تیم محبوب شان بکشند. حال باید دید علی منصور قید تیم نفتی که خودش ساخته و به اینجا رسانده را خواهد زد و به تیم محبوبش خواهد رفت یا خیر؟

جواد زرینچه مدافع سال دهه هفتاد تیم استقلال که در دو مقطع کوتاه نیز سرمربیگری این تیم را بر عهده داشته، دیگر گزینه آبی پوشان برای فصل آینده است. زرینچه به واسطه حضوری که امسال در کنار قلعه نویی به عنوان دستیار داشت از چند و چون تیم به خوبی مطلع است و این می تواند یک پوئن مثبت برای سازنده گل قرن باشد.

پرویز مظلومی که به واسطه پیروزی های پرشمارش در دربی تهران هواداران زیادی در بین استقلالی ها دارد دیگر کاندیدای نشستن روی نیمکت تیم استقلال است. مظلومی که سابقه درخشانی نیز در دوران بازیگری اش در استقلال دارد در لیگ های 89 و 90 سرمربی این تیم بود و در این دو سال موفق به کسب یک جام حذفی نیز شده است. مظلومی بار دیگر این فرصت را دارد که روی نیمکت استقلال بنشیند و ضمن تلاش دوباره برای قهرمان کردن استقلال در لیگ به ناکامی استقلال در دربی ها نیز خاتمه ببخشد.

مجید نامجو مطلق که بین سال های 64 تا 70 به عنوان بازیکن در تیم استقلال حضور داشته و سابقه یک سال مربیگری در این تیم را نیز دارد، پنجمین گزینه آبی پوشان برای نشستن روی نیمکت شان در فصل 95-94 می باشد که روی کاغذ کمترین شانس را در مقایسه با سایر رقبا دارد.

این پنج گزینه، نفراتی داخلی هستند که استقلالی ها به دنبال مذاکره با آنها هستند و باید به این لیست چند سرمربی خارجی را نیز اضافه کرد. به هر حال باید دید این آشفته بازار آبی ها برای انتخاب سرمربی چگونه و کی به نتیجه خواهد رسید؟